Naziv
Testiranje sluha i slušanja
Organizacijska jedinica
Klinička lingvistika i fonetika
ECTS
5
Šifra
266256
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Cilj predmeta je upoznati studente s postupcima funkcionalne dijagnostike sluha i slušanja. U praktičnom dijelu kolegija cilj je osposobiti studente da interpretiraju nalaze različitih spomenutih dijagnostičkih postupaka te da na temelju dobivenih nalaza predlažu i razvijaju nove materijale za testiranja sluha i slušanja.
Sadržaj
  1. P: Uvodni sat S: Opis i podjela zadataka
  2. P: Vrste audiometrije: tonalna audiometrija (TA), verbotonalna audiometrija (VTA) i govorna audiometrija (GA) (normalna, usporena, otežana); funkcionalna govorna audiometrija S: Slušanje različitih vrsta signala; primjeri riječi i logatoma za VTA i GA
  3. P: Kriteriji za osmišljavanje materijala za VTA i GA S: Slušanje različitih tipova signala (uz filtriranje i bez za VTA i GA); osmišljavanje primjera logatoma i riječi za VTA i GA
  4. P:Povezanost neuroloških razina s rezultatima audiometrije; razine strukturiranja S: Povezivanje TA i GA; osmišljavanje listi riječi za GA
  5. P: Uvod u filtriranje (analogni i digitalni filtri, transfer); Analogni aparati (banke filtara), PRAAT, filtriranje S: Oblikovanje akustičkog signala filtriranjem u funkciji olakšavanja/otežavanja uvjeta slušanja temelju zadatka; selektivno slušanje; određivanje optimalnih uvjeta za ispitivanje pacijenta s određenom dijagnozom
  6. P: Elektroneurofiziološke metode ispitivanja sluha (BERA) i usporedba s audiometrijom; Evocirani potencijali S: Povezivanje rezultata različitih pretraga na temelju nalaza; rasprava o testiranju/materijalu pogodnom za pojedini tip oštećenja
  7. P: Razlike u tipovima signala (analogno/digitalno), primjeri digitalizacije signala i reprodukcija zvuka s računala na zvučnicima i slušalicama (različiti frekvencijski rasponi, utjecaj prostora na zvuk); rad zvučnika i utjecaj elektromagnetskog polja uređaja i utjecaj na željeni signal (izvori smetnji), te mogućnost uklanjanja. S: Praktičan rad na različitim tipovima signala (analogni/digitalni); manipulacija signala u različitim uvjetima
  8. P: Polisenzoričko slušanje i senzorička optimala S: Polisenzorički i monosenzorički uvjeti percepcije signala (slušanje, gledanje, dodir) – usporedba na temelju literature i u praktičnom radu
  9. P: Slušno procesiranje S: Rad na testovima za slušno procesiranje
  10. P: Slušno pamćenje: S: Testiranje slušnog pamćenja
  11. P: Optimalno slušno polje (OSP) -pojam, karakteristike, svrha, način S: Određivanje OSP-a
  12. P: Optimalno slušno polje - uvjeti i materijali za definiranje OSP-a; karakteristike uređaja S: Određivanje OSP-a
  13. P: Umjetna pužnica (UMP) – kriteriji, probir, testiranja; Utjecaj prelingvalne gluhoće na različite jezične razine S: Prezentiranje projektnih zadataka
  14. P: UMP – monoauralno i binauralno slušanje S: Prezentiranje projektnih zadataka
  15. P: UMP – mjerenje ishoda rehabilitacije S: Završni sat, studentske ankete

Ishodi učenja
  1. 1. Primijeniti postupke i interpretirati rezultate različitih vrsta audiometrije
  2. 2. Odrediti optimalno slušno polje
  3. 3. Primijeniti akustičke filtre u testiranju
  4. 4. Testirati slušno procesiranje i slušno pamćenje
  5. 5. Preispitati i razvijati testove za sluh, slušno procesiranje i slušno pamćenje
  6. 6. Osmisliti i provesti vježbe za slušanje
Metode podučavanja
Predavanja i seminari
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave, seminarski zadatci i ispiti

Obavezna literatura
  1. Atas, A. et al. (2020). Phoniatrics: Fundamentals – Voice Disorders – Disorders of Language and Hearing Development. Berlin: Springer Nature. pp. 857-1086.
  2. Borković, Lj. (2004). Neuropsiholingvistička osnova slušanja, mišljenja i govora. Zagreb: Hrvatska verbotonalna udruga. pp. 83-337.
  3. Katz, J. et al. (2015). Handbook of Clinical Audiology. MLA. str. 61-76, 205-209, 231-247, 315-335, 337-355, 513-525, 527-543, 545-581,647-657, 703-725, 817-833.
  4. Pisoni, D. P. (2008). Speech perception in Deaf Children with Cochlear Implants. In D. B. Pisoni and R. B. Remez (Eds). The Handbook of Speech Perception. Malden, USA, Oxford, UK and Carlton, Victoria, Australia: Blackwell Publishing Ltd. 494-523.
  5. Izbor recentnih znanstvenih radova.
Dopunska literatura
  1. Borković, Lj. (2004). Neuropsiholingvistička osnova slušanja, mišljenja i govora. Zagreb: Hrvatska verbotonalna udruga. pp. 9-82. Bumber, Ž. et al. (2004). Otorinolaringologija. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu. Gortan, D. (1995). Audiologija. Zagreb: s.n. Pavičić Dokoza, K. et al. (2021). Verbotonalni razgovori. Zagreb: Poliklinika SUVAG.

Obavezan predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Klinička lingvistika i fonetika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 3. semestar