Naziv
Britanski romantizam: poezija
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS
6
Šifra
131916
Semestri
Nastavnici
Satnica
Predavanja
15
Seminar
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija

Cilj
Cilj je kolegija upoznati studente s najznačajnijim pjesnicima engleskog romantizma (William Blake, William Wordsworth, Samuel Taylor Coleridge, Lord Byron, Percy Bysshe Shelley, John Keats) te povijesnim, političkim i kulturnim ozračjem u kojem su stvarali. Studenti će imati priliku promišljati i analizirati odabrane pjesme, stvoriti osobno viđenje pjesnika te ideoloških i estetkih implikacija njihove poezije s kraja 18. i prvih desetljeća 19. stoljeća. U tome će im pomoći niz književno-kritičkih eseja od tradicionalne kritike M. H. Abramsa i Harolda Blooma, preko novohistorističkih čitanja, pa sve do novo-formalističkih pristupa romantizmu.
Sadržaj
  1. Uvod u razdoblje romantizma. Povijesni kontekst, društveno-politička klima koja je utjecala na početak romantizma
  2. William Blake - izbor iz 'Songs of Innocence and Experience'
  3. Blake - 'The Marriage of Heaven and Hell'
  4. William Wordsworth - Predgovor Lirskim baladama (1800), izbor pjesama iz Lirskih balada
  5. Wordsworth - izbor pjesama iz 'Poems in Two Volumes'
  6. Wordsworth - 'The Prelude' (izbor)
  7. Samuel Taylor Coleridge - Biographia Literaria (izbor)
  8. Coleridge - 'The Rime of the Ancient Mariner', 'Kubla Khan', 'Dejection: an Ode'
  9. George Gordon Byron - 'Childe Harold's Pilgrimage' (izbor)
  10. Byron - 'Don Juan' (izbor), 'Prometheus', 'Fare Thee Well'
  11. Percy Bysshe Shelley - 'Ozymandias', 'Ode to the West Wind'
  12. Shelley - 'Defence of Poetry', 'Prometheus Unbound', 'To a Skylark'
  13. John Keats - 'To Autumn', 'La Belle Dame Sans Merci'
  14. Keats - 'Ode on a Grecian Urn', 'Ode to a Nightingale'
  15. završna rasprava

Ishodi učenja
  1. kritički prosuđivati o pojedinim književnim pojavnostima engleskoga govornog područja u odnosu na društveno-povijesni kontekst
  2. prepoznati, objasniti i upotrijebiti osnovnu kritičku aparaturu znanosti o književnosti – osnovne književnokritičke pojmove nužne za analizu književnoga djela
  3. primijeniti naučenu književnokritičku aparaturu i temeljne spoznaje o književnostilskim formacijama u analizi i tumačenju književnih djela
  4. Izraziti svojim riječima specifičnosti odabranih književnopovijesnih razdoblja, književnostilskih formacija i društveno-povijesnih srodnosti i razlika u razvoju književnosti engleskoga govornog područja
Metode podučavanja
pomno čitanje odabranih poetskih tekstova i njihova analiza uz pomoć književno-teorijskih eseja
Metode ocjenjivanja
kontinuirano praćenje (dva kolokvija i seminarski rad, dolazak na nastavu i sudjelovanje u diskusiji)

Obavezna literatura
  1. Curran, Stuart (ed.): The Cambridge Companion to British Romanticism (Cambridge: Cambridge UP, 1998)
  2. Roe, Nicholas. Romanticism: An Oxford Guide (Oxford: Oxford UP, 2005)
  3. Wu, Duncan. Romanticism: An Anthology (3rd edition) (Oxford: Blackwell, 2006)
  4. Wu, Duncan: A Companion to Romanticism (Oxford: Blackwell, 2001)
Dopunska literatura
  1. Abrams, M. H.: The Mirror and the Lamp: Romantic Theory and the Critical Tradition (London: Oxford UP, 1960)
  2. Abrams, M. H.: Natural Supernaturalism: Tradition and Revolution in Romantic Literature (London: Oxford UP, 1971)
  3. Ashfield, Andrew and Peter de Bolla. The Sublime: A Reader in British Eighteenth-Century Aesthetic Theory (Cambridge and New York: Cambridge UP, 1996)
  4. Bainbridge, Simon (ed.) Romanticism: A Sourcebook (New York: Palgrave Macmillan, 2008)
  5. Bennett, Andrew: Romantic Poets and the Culture of Posterity (Cambridge UP, 1999)
  6. Bloom, Harold: The Visionary Company: A Reading of English Romantic Poetry (London: Cornell UP, any edition)
  7. Bromwich, David: Disowned by Memory: Wordsworth's Poetry of the 1790s (Chicago and London: The University of Chicago Press, 2000)
  8. Butler, Marilyn: Romantics, Rebels and Reactionaries – English Literature and its Background 1760-1830 (Oxford, New York: Oxford UP, 1981)
  9. Day, Aidan: Romanticism (London and New York: Routledge, 1996)
  10. de Man, Paul: The Rhetoric of Romanticism (New York: Columbia UP, 1984)
  11. Duffy, Cian. Shelley and the Revolutionary Sublime (Cambridge UP, 2005)
  12. Duffy, Cian and Peter Howell (ed.) Cultures of the Sublime (Palgrave Macmillan, 2011)
  13. Erdman, David: Blake : Prophet against Empire (New York : Dover, 1991)
  14. Gill, Stephen: The Cambridge Companion to Wordsworth (Cambridge UP, 2003)
  15. Hartman, Geoffrey: Wordsworth's Poetry 1787-1813 (Harvard UP, 1987)
  16. Lucas, John. William Blake: Longman Critical Reader (New York: Longman, 1998)
  17. Mellor, Anne K.: Romanticism and Gender (Routledge, 1993)
  18. Morton, Timothy: The Cambridge Companion to Shelley (Cambridge UP, 2006)
  19. Newlyn, Lucy: The Cambridge Companion to Coleridge (Cambridge UP, 2002)
  20. Pfau, Thomas and Robert F. Gleckner (ed.) Lessons of Romanticism (Durham and London: Duke UP, 1998)
  21. Roe, Nicholas. Wordsworth and Coleridge: The Radical Years (Oxford: Clarendon Press, 2003)
  22. Scrivener, Michael Henry. Radical Shelley (Princeton: Princeton UP, 1982)
  23. Simpson, David. Wordsworth's Historical Imagination (New York and London: Methuen, 1987)
  24. White, R.S. Natural Rights and the Birth of Romanticism in the 1790s (New York: Palgrave Macmillan, 2005)
  25. Wolfson, Susan: The Cambridge Companion to Keats (Cambridge UP, 2001)