Naziv
Poučavanje engleskoga kao stranoga jezika
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS
4
Šifra
124222
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30
Lektorske vježbe
30

Cilj
Studenti će se osposobiti da opća znanja stečena u engleskom jeziku i o njemu, znanja o procesu ovladavanja jezikom, te ona koja su stekli u kolegijima koje su već odslušali iz područja obrazovnih i odgojnih znanosti primijene na nastavu engleskog kao inog jezika. Pripremit će se za izvođenje nastave engleskog kao inog jezika na različitim stupnjevima učeničke kompetencije, u različitim uvjetima te za rad s učenicima različite dobi.
Sadržaj
  1. Uvod; nacionalni i predmetni kurikuli i pravilnici
  2. Plan nastavnog sata
  3. Poučavanje izgovora engleskog kao stranog jezika
  4. Poučavanje vokabulara engleskog kao stranog jezika
  5. Poučavanje gramatike engleskog kao stranog jezika
  6. Fokus na učenika u poučavanju engleskog kao stranog jezika
  7. 1. kolokvij i priprema za nastavnu praksu
  8. Razvijanje vještine razumijevanja slušanjem u poučavanju engleskog kao stranoga jezika
  9. Razvijanje vještine razumijevanja čitanjem u poučavanju engleskog kao stranoga jezika
  10. Razvijanje vještina pisanja u poučavanju engleskog kao stranoga jezika
  11. Razvijanje vještine govorenja u poučavanju engleskog kao stranoga jezika
  12. Vrednovanje u nastavi engleskog kao stranog jezika
  13. Digitalna tehnologija u poučavanju engleskog kao stranoga jezika
  14. 2. kolokvij i priprema za nastavnu praksu

Ishodi učenja
  1. opisati i usporediti metode učenja i poučavanja engleskog kao inog jezika kroz povijest
  2. prepoznati temeljne individualne razlike učenika u procesu učenja i usvajanja engleskog kao inog jezika te objasniti kako navedene razlike utječu na određene aspekte učenja i poučavanja
  3. prepoznati relevantnosti znanstveno utemeljenih načela poučavanja engleskog kao inog jezika za nastavnu praksu poučavanja istog
  4. procijeniti i svrhovito primijeniti načine poučavanja receptivnih i produktivnih jezičnih vještina i jezičnih struktura engleskog kao inog jezika
Metode podučavanja
Nastava se izvodi kroz interaktivna predavanja, seminare koji se temelje na diskusiji o pročitanoj literaturi o temi koja se obrađuje te vježbama na kojima kreiraju i analiziraju primjere nastavnih materijala i aktivnosti, promatraju školsku nastavu koja ilustrira sadržaje koji se obrađuju u kolegiju te pripremaju i izvode dijelove nastavnih jedinica.
Metode ocjenjivanja
Uspješnim rješavanjem predviđenih dvaju kolokvija studenti se mogu osloboditi polaganja završnog usmenog ispita.

Obavezna literatura
  1. Bagarić Medve, V. & Pavičić Takač, V. (2024). Učenje i poučavanje stranih jezika. FFOS.
  2. Council of Europe (2001) Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. CUP.
  3. Celce-Murcia, M., Brinton, M. D., & Snow, A. (Eds.) (2014). Teaching English as a second or foreign language. National Geographic Learning / Heinle CENGAGE Learning.
  4. Harmer, J. (2014). The practice of English Language Teaching. Pearson.
Dopunska literatura
  1. Bogards, P., Laufer, B. (2004). Vocabulary in a second language. John Benjamins B.V.
  2. Brown, H.D. (2000). Principles of language teaching and learning. Addison Wesley Longman Inc. [odabrana poglavlja]
  3. Davison, Ch. (2004) The contradictory culture of teacher-based assessment: ESL teacher assessment practices in Australian and Hong Kong secondary schools. Language Testing 21 (3), 305-334.

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Anglistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij