Naziv
Povijesni pregled metodike
Organizacijska jedinica
Odsjek za romanistiku - Španjolski
ECTS
2
Šifra
117793
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30

Cilj
Upoznati studente s povijesnim razvojem metodike učenja španjolskog kao stranog jezika, s osnovnim značajkama osam poznatih metoda, kritičko razmatranje istih te aktualizacija, kao priprema za budući rad.
Sadržaj
  1. Uvod u kolegij
  2. Temeljni pojmovi
  3. Gramatičko-prijevodna metoda
  4. Reformacijski pokret i direktne metode
  5. Usmeni pristup i situacijska nastava jezika
  6. Audio-lingvalne metode
  7. Učenje u zajedništvu, Metoda šutljivog pristupa
  8. Prva provjera znanja, Sugestopedija
  9. Potpuni tjelesni odgovor
  10. Prirodni pristup
  11. Komunikacijski pristup
  12. Komunikacijski pristup
  13. Komunikacijski pristup, eklekticizam i post-metode
  14. Ponavljanje
  15. Druga provjera znanja

Ishodi učenja
  1. opisati i objasniti temeljna glotodidaktička načela, te metode i postupke poučavanja španjolskog jezika s dijakronijskog i sinkronijskog stajališta
  2. objasniti i vrednovati ulogu i kriterije odabira nastavnih materijala i pomagala
  3. definirati ključne pojmove vezane za metode poučavanja stranih jezika
  4. opisati metode učenja i poučavanja stranih jezika kroz povijest
  5. objasniti razvoj metoda učenja i poučavanja stranih jezika kroz povijest
  6. usporediti osnovne značajke metoda učenja i poučavanja stranih jezika kroz povijest
  7. razmotriti prednosti i nedostatke pojedinih metoda
Metode podučavanja
Frontalno podučavanje uz aktivno sudjelovanje studenata u raspravama i kritičkoj analizi izloženih metoda te samostalno učenje.
Metode ocjenjivanja
Studenti su dužni redovito pohađati nastavu i sudjelovati u raspravama i rješavanju samostalnih zadataka koji prate predavanja na zadane teme. Na pismenim provjerama znanja ili pismenom ispitu, kao i na usmenom ispitu, u skladu s ishodima učenja definiranima za kolegij studenti moraju pokazati da vladaju ključnim pojmovima vezani uz metode poučavanja stranih jezika, opisati i objasniti povijesni razvoj metoda te kritički analizirati i usporediti značajke, prednosti i nedostatke pojedinih metoda.

Obavezna literatura
  1. Melero Abadía, P. (2000), Métodos y enfoques en la enseñanza/aprendizaje del español como lengua extranjera, Madrid, Edelsa.
  2. Richards, J. C. y Rodgers, T. S. (2001), Enfoques y métodos en la enseñanza de idiomas, Colección Cambridge de didáctica de lenguas, Madrid, Edinumen.
  3. Diccionario de términos clave de ELE. URL: http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/diccio_ele/diccionario/
Dopunska literatura
  1. Larsen-Freeman, D. (2001). Techniques and principles in language teaching. Oxford, Oxford University Press.
  2. Sánchez, A. (1997). Los métodos en la enseñanza de idiomas. Evolución histórica y análisis didáctico. Madrid, SGEL.

Obavezan predmet na studijima
  1. Španjolski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij