Naziv
Psihološka procjena djece
Organizacijska jedinica
Odsjek za psihologiju
ECTS
5
Šifra
160756
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15
Vježbe u praktikumu
15

Cilj
Cilj ovog kolegija je upoznati sa specifičnostima psihološke procjene djece u odnosu na procjenu odraslih kao i upoznati studente s osnovnim načelima, pristupima i metodama njezine provedbe. Uz to cilj je i kod studenata razviti neke vještine psihološke procjene djece kao što su osnove provođenja intervjua s djecom i roditeljima, opažanje i psihološkoe testiranje djece. Konačno, na kolegiju će se studenti upoznati s nekim specifičnim metodama i instrumentima procjene pojedinih aspekata dječjeg razvoja i funkcioniranja, a trebaju naučit i kako prikazivati rezultate psihološke procjene u obliku mišljenja ili nalaza poštivajući etička načela.
Sadržaj
  1. Određenje, pristupi, vrste i konteksti psihologijske procjene djece.
  2. Pristupi klasifikaciji poremećaja u djetinjstvu i pregled čimbenika psihopatologije.
  3. Pregled klasifikacija poremećaja u djetinjstvu
  4. Metode psihologijske procjene djece: opažanje
  5. Metode psihologijske procjene djece: intervju s djetetom i intervju s roditeljima
  6. Metode psihologijske procjene djece: testiranje
  7. Metode psihologijske procjene djece: ekspresivne i projektivne tehnike
  8. Procjena obiteljskog konteksta razvoja djeteta
  9. Trijažni postupci procjene djece
  10. Procjena socio-emocionalnog funkcioniranja i adaptivnog ponašanja djeteta.
  11. Procjena razvoja djece dojenačke i predškolske dobi
  12. Procjena intelektualnog razvoja i statusa djeteta
  13. Neuropsihologijska procjena djece
  14. Formuliranje preporuka na temelju rezultata procjene i Načela pisanja psihologijskog mišljenja i nalaza
  15. Etička pitanja psihologijske procjene djece.

Ishodi učenja
  1. Opisati, razlikovati i klasificirati psihičke i razvojne poremećaje u djetinjstvu i adolescenciji. .
  2. Opisati, razlikovati i klasificirati te pravilno odabrati metodu psihologijske procjene različitih aspekata dječjeg razvoja.i funkcioniranja
  3. Opisati i razlikovati specifičnosti psihološke procjene djece u odnosu na procjenu odraslih.
  4. Odabrati prikladna psihodijagnostička sredstva za procjenu pojedinih aspekata dječjeg funkcioniranja.
  5. Primijeniti metodu intervjua s djetetom, intervjua s roditeljem, tehniku nedovršenih rečenica, tehniku testiranja, i tehniku upitnika u procjeni djeteta.
  6. Pripremiti podatke prikupljene procjenom djeteta za pisanje psihologijskog mišljenja i nalaza
  7. Napisati nalaz/mišljenje o procjene djeteta.
Metode podučavanja
Predavanje, seminari, vježbe, terenske vježbe, demonstracije, multimediji
Metode ocjenjivanja
Tijekom izvođenja nastave znanje će se provjeravati putem samostalnih i grupnih pismenih radova o psihologijskim mjernim instrumentima, te ocijenjivanjem izvještaja i psihologijskog mišljenja o provedenoj procjeni jednog djeteta, a po završetku nastave pismenim i usmenim ispitom.

Obavezna literatura
  1. Mash, E.R., Wolfe, D.A.(2007). Abnormal Child Psychology. Thomson Wadsworth. Poglavlje. 4. 73 -108 str.
  2. Kamphaus, R.W., Campbell, J.M. (2006). Psychodiagnostic assessment of children. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.Wenar C. (2003). Razvojna psihopatologija i psihijatrija. Jastrebarsko: Naklada Slap.(Pog. 16).
  3. Morrison, J., Anders, T.F. (2001). Interviewing children and adolescents. New York: The Guilford Press.
  4. Blau, T. H. (1991). The psychological examination of the child. New York: John Wiley and Sons, Inc.
  5. Davison G.C., Neale J.M. (1999). Emocionalni poremećaji i poremećaji ponašanja u djetinjstvu i adolescenciji, u knjizi Psihologija abnormalnog doživljavanja i ponašanja. Jastrebarsko: Naklada Slap, str. 491-525.
  6. Galić, S. (2002). Neuropsihologijski testovi i baterije testova za primjenu u dječjoj dobi, u knjizi Neuropsihologijska procjena. Jastrebarsko: Naklada Slap, str. 309-341.
Dopunska literatura
  1. Sattler, J. M. (2001). Assessment of children: Cognitive Applications. San Diego: J. M. Sattler Publisher.
  2. Sattler, J. M. (2001). Assessment of children: Behavioral and Clinical Applications. San Diego: J. M. Sattler Publisher.
  3. Saklofske, D.H., REynolds, C.R., Schwean, V.L. (2013). The Oxford Handbook of Child Psychological Assessment

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Psihologija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 2., 4. semestar