Naziv
Socijalna percepcija i stavovi
Organizacijska jedinica
Odsjek za psihologiju
ECTS bodovi
6
Šifra
51233
Semestri izvođenja
ljetni
Jezik izvođenja
hrvatski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15
Vježbe u praktikumu
15
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju
Kolegij je preduvjet za upis ili polaganje

Cilj
Nakon ovog kolegija studenti će znati odrediti područje socijalne psihologije u odnosu na druge grane psihologije i ostale društvene znanosti. Uočit će važnost razumijevanja subjektivnog tumačenja socijalne okoline i njegovog djelovanja na ponašanje. Razumjet će kako ljudi stvaraju dojmove o drugim ljudima i zašto su ti dojmovi ponekad pogrešni. Studenti će ovladati temeljnim znanjem o stavovima i njihovom mijenjaju, neophodnim za razumijevanje društvenog ponašanja pojedinaca i grupa.
Sadržaj
  1. Uvod u socijalnu psihologiju. Metodologija socijalno-psiholoških istraživanja.
  2. Pojam o sebi, svijest o sebi, izvori samospoznaje.
  3. Samopoštovanje. Upravljanje dojmovima i samomotrenje.
  4. Samoprezentacija. Efekt primarnosti.
  5. Stvaranje dojmova, implicitne teorije ličnosti, samoispunjavajuće proročanstvo.
  6. Osnove atribucijskog pristupa, Kelleyjev model kovarijacije.
  7. Pristranosti u atribuiranju.
  8. Stavovi. Teorije konzistencije (teorija balansa, teorija kongruentnosti, teorija kognitivne disonance).
  9. Tehnike za mjerenje stavova.
  10. Usporedba skala stavova.
  11. Konstrukcija Thurstoneove i Likertove skale.
  12. Redukcija disonance.
  13. Persuazivna komunikacija.
  14. Inokulacija stava, psihološka reaktivnost.
  15. Odnos stavova i ponašanja.

Ishodi učenja
  1. Odrediti područje socijalne psihologije u odnosu na druge grane psihologije i ostale društvene znanosti.
  2. Kritički prosuđivati znanstvena istraživanja u području socijalne psihologije.
  3. Objasniti i usporediti različite izvore samospoznaje, te ilustrirati različite tehnike upravljanja dojmovima.
  4. Objasniti kako ljudi stvaraju dojmove i zaključke o drugim ljudima i zašto su oni ponekad pogrešni.
  5. Razlikovati tehnike za mjerenje stavova i ustanoviti njihove prednosti i nedostatke.
  6. Samostalno konstruirati i primijeniti različite skale za mjerenje stavova.
  7. Kritički prosuđivati glavne teorije stavova, te protumačiti odnos stavova i ponašanja.
  8. Samostalno osmisliti persuazivno djelovanje.
Metode podučavanja
Ex-catedra predavanja. Grupne rasprave i interakcija sa studentima. Seminari Vježbe. Individualni i grupni domaći uratci. Individualne i grupne prezentacije. Suradničko učenje.
Metode ocjenjivanja
pismeni kolokviji ocjene iz domaćih uradaka ocjena iz grupnih seminara pismeni ispit

Obavezna literatura
  1. Aronson, E., Wilson, T. D. i Akert, R. M. (2005). Socijalna psihologija. MATE d.o.o.: Zagreb
  2. Hewstone, M. i Stroebe, W. (2002). Uvod u socijalnu psihologiju. Naklada Slap: Jastrebarsko.
  3. Pennington, D.C.(1997). Osnove socijalne psihologije. Naklada Slap: Jastrebarsko.
Dopunska literatura
  1. Deaux, K., Dane, F.C. i Wrightsman, L.S. (1993). Social Psychology in the 90's. Brooks/Cole Publishing Company, Pacific Grove, California
  2. Myers, D.G. (1993). Social Psychology. McGraw Hill, Inc.
  3. Radovi iz tekuće znanstvene i stručne periodike.

Obavezan predmet na studijima
  1. Psihologija, sveučilišni preddiplomski jednopredmetni studij, 4. semestar