Naziv
Školski i razredni menadžment
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
184262
Semestri
zimski
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Na osnovi temeljnih spoznaja o pedagoškom menadžmentu razvijati vještine vođenja i upravljanja različitim pedagoškim procesima u odgojno-obrazovnim ustanovama. Upoznati brojne instrumente praćenja i njihovo korištenje. Simulirati različite stilove vođenja i upravljanja, posebno upravljanja ljudskim potencijalima. Egzemplarno uvesti studente u različite smjerove i razine upravljanja, rukovođenja i vođenja.
Sadržaj
  1. Uvodno predavanje – upoznavanje s obvezama i strukturom kolegija
  2. Menadžment (pojam, definicija, sadržaj, povijesni razvoj)
  3. Svrha i primjena menadžmenta u području odgoja i obrazovanja.
  4. Podsustavi pedagoškog menadžmenta – upravljanje
  5. Podsustavi pedagoškog menadžmenta – rukovođenje
  6. Podsustavi pedagoškog menadžmenta – vođenje
  7. Kolokvij I
  8. Uloga Ministarstva znanosti i obrazovanja i Agencije za odgoj i obrazovanje u unaprjeđenju odgojno-obrazovnog sustava
  9. Ravnatelj kao nositelj rukovodne funkcije u školi - terenska nastava
  10. Ravnatelj kao nositelj rukovodne funkcije u školi - terenska nastava
  11. Strateško planiranje razvoja škole
  12. Timski rad u školi – pripadnost, suradnja, prilagodljivost i doživljaj tima. Menadžment ljudskih potencijala.
  13. Komunikacijski aspekt menadžmenta.
  14. Kolokvij II
  15. Analiza rada na kolegiju i analiza rezultata na kolokviju

Ishodi učenja
  1. Definirati i interpretirati temeljne spoznaje o pedagoškom menadžmentu.
  2. Objasniti strukturu školskog i razrednog menadžmenta
  3. Objasniti podsustave pedagoškog menadžmenta: upravljanje, rukovođenje i vođenje
  4. Opisati različite smjerove i razine upravljanja, rukovođenja i vođenja
  5. Objasniti vještine rukovođenja različitim pedagoškim procesima u odgojno-obrazovnim ustanovama
  6. Objasniti posebnosti rukovođenja i vođenja u odgojno-obrazovnim institucijama (komunikacijski aspekt menadžmenta)
  7. Opisati ljudski potencijal, menadžment razina; ciljevi, dugoročno planiranje i organizacija, kontrola operativnih postupaka i programi potpore ciljevima, interpretacija ciljeva, strategijski menadžment
  8. Objasniti strategiju kao vezu između sadašnjosti i budućnosti (strateški plan, analiza-vizija i misija, strategija - ponašanje u realizaciji strateškog plana)
  9. Interpretirati pretpostavke strateškog planiranja i menadžmenta u suvremenoj školi
Metode podučavanja
predavanja, seminari, terenska nastava
Metode ocjenjivanja
formativno i sumativno

Obavezna literatura
  1. Staničić, S. (2006), Menadžment u obrazovanju. Rijeka, vlastita naklada.
  2. Slunjski, E. (2018), Izvan okvira 3. Vođenje: prema kulturi promjene, Zagreb, Element. (odabrana poglavlja))
  3. Jurić, V. (2004), Pedagoški menadžment – refleksija opće ideje o upravljanju. Zagreb, Pedagogijska istraživanja, vol. 1 (1), 137-147.
  4. Staničić, S. (2001), Kompetencijski profil školskog pedagoga. Zagreb, Napredak, vol.142, br. 3., str. 279-295.
  5. Silov, M. (2001), Suvremeno upravljanje i rukovođenje u školskom sustavu. Velika Gorica:Persona.
Dopunska literatura
  1. Armstrong, M. (2001.), Kompletna menadžerska znanja. Zagreb: M.E.P. Consult.
  2. Brajša, P. (1993), Menedžerska komunikologija. Društvo za razvoj informacijske pismenosti, Varaždin.
  3. Sikavica, P. i Bahtijević-Šiber, F. (2004.): Menadžment. Zagreb: Masmedia.
  4. Srića, V. (1994), Inventivni menedžer. Croman & M.E.P. Zagreb: Consult.

Obavezan predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 3. semestar
  2. Pedagogija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij, 3. semestar