Naziv
Teorije i metodike nastave
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
118146
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30
Metodičke vježbe
30

Cilj
Cilj je predmeta upoznati studente s predmetom metodike nastave i praktičnim pitanjima pripreme, realizacije i (samo)evaluacije nastave te razviti bazične kompetencije vezane uz promatranje i praćenje nastave te planiranje, izvođenje i evaluaciju nastave i kolegijalno opažanje.
Sadržaj
  1. Uvod u kolegij.
  2. Osnovni metodički pojmovi.
  3. Ciljevi i zadaci nastave.
  4. Artikulacija nastavnog sata.
  5. Metode aktivnog učenja i suradničko učenje.
  6. Kako uspješno učiti u timu?
  7. Projektna nastava.
  8. Promatranje nastavnog sata. Analiza nastavnog sata.
  9. Kolegijalno opažanje nastave.Protokoli praćenja nastave.
  10. Vrednovanje učeničkih radova i postignuća.
  11. Metodika prirodno znanstvenog područja.
  12. Metodika književno-umjetničkog područja.
  13. Metodika početne nastave (matematike, jezika, prirode i društva). Metodika tjelesne i zdravstvene kulture.
  14. Pripremanje za izvedbu nastavnog sata.
  15. Analiza rezultata i zaključna razmatranja.

Ishodi učenja
  1. Definirati osnovne metodičke pojmove
  2. Razlikovati metodiku nastave od didaktike
  3. Upotrijebiti različite sociološke oblike nastavnoga rada u zadanoj nastavnoj situaciji
  4. Demonstrirati različite nastavne metode
  5. Procijeniti opravdanost odabrane nastavne metode
  6. Samostalno osmisliti pripremu za nastavu služeći se različitim izvorima iz područja metodike nastavnog predmeta (priroda i društvo)
  7. Samostalno planirati, izvesti i evaluirati nastavni proces na razini nastavne jedinice
  8. (Samo)evaluirati nastavni proces prema zadanim metodičkim kriterijima
Metode podučavanja
predavanje, metodičke vježbe, javna pedavanja, ogledna predavanja, kolegijalno opažanje u nastavi
Metode ocjenjivanja
Da bi uspješno odgovorili zahtjevima ovog kolegija studenti moraju zadovoljiti svih pet navedenih područja:
• Pohađanje metodičkih vježbi
• Javno predavanje
• Kolegijalno opažanje+dnevnik promatranja nastave
• Kolokviji
• Pismena priprema
U prve tri kategorije ocjena je u kategoriji: zadovoljio – nije zadovoljio.U zadnje dvije kategorije ocjena je brojčana.

Obavezna literatura
  1. De Zan, I. (2001). Metodika prirode i društva.Školska knjiga:Zagreb
  2. Peko, A; Pintarić, A. (1999.) Uvod u didaktiku hrvatskog jezika. Osijek: Pedagoški fakultet.
  3. Markovac, (2000.) Metodika početne nastave matematike. Školska knjiga: Zagreb.
Dopunska literatura
  1. Aktualni udžbenici za RN u osnovnoj školi i odgovarajući priručnici za učitelje.
  2. Findak, M. (2003). Metodika tjelesne i zdravstvene kulture. Zagreb: Školska knjiga.
  3. Jurić,V. (1989). Metoda razgovra u nastavi. Zagreb: Zavod za pedagogiju FFZG.

Obavezan predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 1. semestar