Naziv
Upravljanje i autonomija škole
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
117648
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Cilj kolegija je osposobiti studente za prepoznavanje, dijagnostiku i rješavanje aktualne pedagoške problematike koja se realizira putem projektne nastave s refleksijom na školsku praksu
Sadržaj
  1. Upoznavanje s koncepcijom i sadržajem kolegija. Predstavljanje predviđenog načina rada te dogovaranje uzajamnih prava i obveza profesorice i studenata. Predstavljanje specifičnosti načina rada na kolegiju. Dogovor o načinima izvršavanja seminarskih obveza- izvođenju pedagoških radionica.
  2. Projektna nastava; aktualna pedagoška problematika vezana uz upravljanje školskim sustavima.
  3. Sustav davanja povratnih informacija.
  4. Učinkovitost restitucije.
  5. Odgojno-obrazovna ekologija.
  6. Grupna dinamika i teambuilding.
  7. Sukobi u školi.
  8. Umijeće pregovaranja i uvjeravanja.
  9. Kolegijalno opažanje.
  10. Moć humora pri upravljanju školom.
  11. Zakonske odrednice upravljanja školom
  12. Zadovoljstvo djelatnika škole poslom
  13. Prezentacija projektnih zadataka
  14. Prezentacija projektnih zadataka
  15. Prezentacija projektnih zadataka

Ishodi učenja
  1. Odabrati važnu aktualnu problematiku na razini škole i studiozno je obraditi na razini projektnog zadatka
  2. Organizirati i osmisliti istraživački rad na odabranu problematiku
  3. Integrirati znanja iz različitih područja pedagogije u cilju rješavanja problema
  4. Predložiti rješenje odabrane problematike i po mogućnosti realizirati u školskoj praksi (moguće simulacije, dramatizacije i sl; ovisno o specifičnostima istraživačke problematike)
  5. Prezentirati rezultate projektnog zadatka pred sustručnjacima (kolegama), roditeljima i/ili učenicima
  6. Surađivati i timski djelovati s odabranim članovima grupe
  7. Samo)evaluirati timski(grupni) rad, prezentaciju i rješenja odabrane problematike
Metode podučavanja
projektna nastava, konzultativni rad, pedagoška radionica, istraživački rad, predavanja
Metode ocjenjivanja
Rad studenata se vrednuje u skladu sa šest postavljenih točaka:
1. Odabir problematike i izvora znanja
2. Teorijski dio rada
3. Empirijski dio rada
4. Pedagoška radionica
5. Prezentacija rada
6. Samoevaluacija rada i grupne dinamikete redovitosti i kvaliteti davanja povratnih informacija u dogovorenim točkama projektne nastave.

Obavezna literatura
  1. Glenn, Ch. & De Groof, J. (2002); Freedom, Autonomy, and Accontabiley in Education, UK, Lema
  2. West, E.G. (2001) School Autonomy and Perental Choice, Australia, Educational Monitor
  3. Fidler , B. (1997), Choice for Self-Managing School:Autonomy and Accountability
  4. Rotterdam Conference on School Autonomy; Schooling for Tomorrow, OECD
Dopunska literatura
  1. Vlada RH (2015): „Nove boje znanja“. Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije, Zagreb: Vlada RH.
  2. Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi. Narodne Novine
  3. Silov, M. (2001): „Suvremeno upravljanje i rukovođenje u školskom sustavu“, Velika Gorica: Persona (zbornik).

Obavezan predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 3. semestar
  2. Pedagogija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij, 3. semestar