Naziv
Komunikacija u odgoju i obrazovanju
Organizacijska jedinica
Centar za obrazovanje nastavnika
ECTS
5
Šifra
168281
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Cilj kolegija je steći znanja o vještinama i umjetnosti komunikacije, govorništvu, nenasilnoj i efikasnoj komunikaciji te razvijati vještine razgovora, aktivnoga slušanja, konstruktivnog diskutiranja, vođenja usmenih prezentacija - s primjenom u nastavi, u komunikaciji s kolegama, roditeljima, učenicima. navedeni u očekivanim ishodima
Sadržaj
  1. Važnost komunikacije u obrazovanju. Vještine u odnosima s ljudima. Vrste i ciljevi komunikacije Dogovor o načinu rada i studentskim obvezama.
  2. Elementi komunikacijskog procesa. Načela komunikacije. Povratna informacija
  3. Neverbalna komunikacija.
  4. Verbalna komunikacija. Distorzije u komunikaciji. Postavljanje pitanja.
  5. Prepreke za uspješnu komunikaciju. Asertivnost.
  6. Aktivno slušanje.
  7. Sukob i rješavanje sukoba.
  8. Komunikacija u školi.
  9. Debata.
  10. Priprema prezentacije Izrada koncepta prezentacije Oblikovanje prezentacije u PP
  11. Kolokvij. Snimanje u studiju.
  12. Njega glas. Paraverbalna komunikacija.
  13. Analiza govora i govorne vježbe.
  14. Izlaganje pred publikom Vježba predstavljanje studija
  15. Usmeni kolokvij i evaluacija.

Ishodi učenja
  1. Primijeniti znanja o vještinama i umjetnosti komunikacije, govorništvu, nenasilnoj i efikasnoj komunikaciji.
  2. Primijeniti vještine razgovora, aktivnoga slušanja, konstruktivnog diskutiranja, vođenja usmenih prezentacija u komunikaciji s kolegama, roditeljima, učenicima.
  3. Poznavati i primijeniti adekvatne alate komuniciranja
  4. Primijeniti navedena znanja i vještine u osobnom razvoju u svakodnevici.
Metode podučavanja
Predavanja, seminari, samostalni zadaci.
Metode ocjenjivanja
Redovito pohađanje nastave i seminara, aktivno sudjelovanje u radionicama, izrada i prezentacija samostalnih zadataka, pismeni i usmeni ispit.

Obavezna literatura
  1. Ajduković, M. (2003). Pretpostavke konstruktivnog rješavanja problema i sukoba u procesu socijalne rekonstrukcije. U: Dean Ajduković (ur.) Socijalna rekonstrukcija zajednice. Zagreb: DPP.
  2. Breakwell, G. M. (2001). Vještine vođenje intervjua. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  3. Brown, R. (2006). Grupni procesi: dinamika unutar i između grupa. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  4. Chapman, E. i O'Neil, S. L. (2003). Vodstvo: Osnovni koraci koje svaki menadžer treba znati. Zagreb: Mate.
  5. Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (2003). Kako do DA: do dogovora pregovorom, a ne predajom. Zagreb: Neretva.
  6. Gnjato, V. (2003). Sastanci – interesno komuniciranje. Zagreb: Alinea.
  7. Nierenberg, J. i Ross, I. S. (2005). Tajne uspješnog pregovaranja. Zagreb: Školska knjiga.
  8. Weissman, J. (2006). Prezentacijom do uspjeha: Umijeće predstavljanja. Zagreb: Mate.
Dopunska literatura

Obavezan predmet na studijima
  1. Povijest i geografija; smjer: nastavnički, sveučilišni integrirani preddiplomski jednopredmetni studij, 10. semestar