Nastava na Diplomskoj radionici I temeljit će se na produbljenom, analitičkom i kritičkom čitanju priručnika A. Völker-Rasor "Rani novi vijek". Kako bi se studentima olakšalo usvajanje njegova zahtjevna sadržaja s posebnim naglaskom na istraživačke pristupe, interpretativne paradigme i heurističke koncepte, svaki će nastavnik pripremiti 7 do 10 pitanja za „vođeno čitanje“ dijelova udžbenika predviđenih za svoj nastavni termin. Pitanja trebaju biti u uskoj vezi s nastavnim temama te olakšati studentima produbljenije razumijevanje, kritičku analizu i praktično-povijesnu egzemplifikaciju priručničke problematike. Svaki je nastavnik obvezan nekoliko dana prije predviđenog termina nastave svim studentima e-mailom distribuirati pitanja za vođeno čitanje u svrhu što bolje pripreme za diskusiju na satu. Svaki će student imati obvezu odabrati po jedno pitanje od onih koje će distribuirati svaki od nastavnika i elaborirati ga u obliku eseja, maksimalnog opsega dvije kartice teksta (3600 slovnih znakova s prazninama). Osim analitičkog i kritičkog osvrta na problemsko pitanje, student ga treba egzemplificirati na vlastitoj istraživačkoj tematici odnosno problematici vlastita diplomskog rada. Svaki je student dužan u roku od tjedan dana nakon održanog sata poslati esej svakome nastavniku odnosno ukupno 7 eseja. Svaki će esej biti ocijenjen i utjecat će na završnu evaluaciju pojedinačnih studentskih doprinosa. Predviđen je završni kolokvij uz sudjelovanje svih studenata i svih nastavnika na kojemu će se provjeravati stupanj usvojenosti nastavnih sadržaja.