Naziv
Aktualni problemi psihologije rada
Organizacijska jedinica
Odsjek za psihologiju
ECTS
5
Šifra
125493
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Vježbe u praktikumu
30

Cilj
Upoznati studente s aktualnim i relevantnim problemima u području psihologije rada, pristupima njihovom istraživanju i načinima rješavanja. Unaprijediti stručne i istraživačke kompetencije studenata.

Nakon odslušanog kolegija studenti će znati: (1) opisati temeljne trendove na tržištu rada: (2) razlučiti utjecaj suvremenih tehnologija na odabir, razvoj i upravljanje ljudima u suvremenim organizacijama; (3) postaviti istraživanje čiji je cilj provjera prilagodbe na različitim dionicima u tom procesu (radnici, menadžeri i stručnjaci za upravljanje ljudskim potencijalima).

Nastava iz ovog kolegija izravno se nadovezuje na istraživački projekt "Selecting for the future of work: Validity and applicant reactions to digital selection procedures used to capture achievement motivation and actively open-minded thinking" koji financira Hrvatska zaklada za znanost (2023.-2027.)
Sadržaj
  1. Uvod u kolegij: Definiranje obaveza Uvod u Temu 1: Čitanje literature
  2. On line rasprava - Tema 1: Razvoj tehnologija i budućnost rada
  3. On line rasprava - Tema 1: Razvoj tehnologija i budućnost rada Osvrt na Temu 1
  4. Uvod u Temu 2: Čitanje literature
  5. On line rasprava - Tema 2: Suvremene tehnologije u regrutaciji i selekciji
  6. On line rasprava - Tema 2: Suvremene tehnologije u regrutaciji i selekciji
  7. Osvrt na Temu 2
  8. Uvod u Temu 3: Čitanje literature
  9. On line rasprava - Tema 3: Suvremene tehnologije u razvoju i menadžmentu
  10. On line rasprava - Tema 3: Suvremene tehnologije u razvoju i menadžmentu
  11. Osvrt na Temu 3: Suvremene tehnologije u razvoju i menadžmentu
  12. Uvod u Temu 4: Čitanje literature
  13. On line rasprava - Tema 4: Istraživanje različitih dionika o utjecaju tehnologije na radna mjesta budućnosti (dionici: radnici, HR stručnjaci i menadžeri)
  14. On line rasprava - Tema 4: Istraživanje različitih dionika o utjecaju tehnologije na radna mjesta budućnosti (dionici: radnici, HR stručnjaci i menadžeri)
  15. Osvrt na Temu 4

Ishodi učenja
  1. • opisati i objasniti teorijsku podlogu ispitivanog fenomena
  2. • identificirati glavne odrednice ispitivanog fenomena
  3. • odabrati primjerenu istraživačku metodologiju i/ili postupke mjerenja
  4. • prepoznati prednosti i nedostatke različitih načina rješavanja negativnih posljedica koje bi fenomen mogao imati za pojedinca, organizaciju ili društvo u cjelini
  5. • pretraživati psihologijsku literaturu i baze podataka prema ključnim pojmovima i autorima te pronaći članke relevantne za temu
  6. • argumentirati svoje mišljenje o temi i istraživačkom problemu
Metode podučavanja
Predavanja, mješovito e-učenje, on-line virtualni seminar.
Nastava je "seminarskog" tipa, kombinirano kroz timski rad, individualni rad, zajedničke sastanke i on-line virtualni seminar, s maksimalnom aktivnošću samih studenata u istraživanju teme i međusobnom informiranju o postignutim rezultatima. U didaktičkom pogledu naglasak je na aktivnom učenju uz pomoć računalno posredovanih rasprava (tzv. računalno konferiranje). Primijenjen je asinkroni model rasprave, koji omogućuje individualni tempo rada: svaka diskusijska tema otvorena je neko vrijeme (15 dana), pa studenti imaju dovoljno vremena da rasporede čitanje literature i pisanje priloga u dane i sate koji njima odgovaraju.
Metode ocjenjivanja
Studenti trebaju aktivno sudjelovati na predavanjima i virtualnim raspravama. U svakoj od četiri teme rasprave student se treba javiti s najmanje tri veća (obima 2500-3000 znakova) i dva manja (obima do 500 znakova) priloga, te po jedanput biti dio tima koji piše uvod u temu (obima 5-6000 znakova) i jedanput dio tima koji daje osvrt na raspravu i sažetak rasprave (obima 5-6000 znakova). Prilozi moraju biti relevantni za temu diskusije i poučni za ostale sudionike u raspravi. Ocjenjuje se pojedinačno svaki prilog raspravi u svakoj od četiri obavezne teme. Konačnu ocjenu predstavlja prosjek ocjena svih priloga raspravi.

Obavezna literatura
  1. European Commission. (2022). Impact of Artificial Intelligence on the Future Workforces in the EU and US. https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/library/impact-artificial-intelligence-future-workforces-eu-and-us
  2. Leutner, F., Akhtar, R., & Chamorro-Premuzic, T. (2022). The future of recruitment: Using the new science of talent analytics to get your hiring right. Emerald Publishing Limited.
  3. Cascio, W. F. & Montealegre, R. (2016). How Technology Is Changing Work and Organizations. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior. https://doi.org/10.1146/annurev-orgpsych-041015-062352
  4. Wesche, J. S. & Handke, L. (2023). Digitisation and automation in training and development: a meta-review of new opportunities and challenges. Personnel Review. https://doi.org/10.1108/PR-09-2022-0660
Dopunska literatura
  1. Susskind, D. (2020). A World Without Work: Technology, Automation, and How We Should Respond. Henry Holt and Co.
  2. Mollick, E. (2024). Co-intelligence: Living and working with AI. Portfolio/Penguin
  3. Izvorni znanstveni članci i knjige po izboru.

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Psihologija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 2., 4. semestar