Naziv
Školska stručno-pedagoška praksa
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
233795
Semestri
ljetni
Nastavnici
Satnica
Seminar
30

Cilj
Upoznati školu kao odgojno-obrazovnu ustanovu i stečena teorijska znanja iz školske pedagogije i didaktike primjeniti u školskoj praksi.
Sadržaj
  1. Pedagoška dokumentacija
  2. Kultura škole
  3. Socijalni odnosi među učenicima u razrednom odjelu - sociometrija.
  4. Savjetodavni razgovor s učenicima.
  5. Suradnja doma i škole; savjetodavni razgovor s roditeljima; roditeljski sastanak
  6. Učenici s posebnim potrebama; daroviti učenici.
  7. Slobodne aktivnosti učenika.
  8. Odgojno-obrazovna ekologija.
  9. Odnosi među učiteljima.
  10. Didaktička kultura škole – praćenje i vrednovanje nastavnog procesa
  11. Hospitacije na nastavi.
  12. Pedagoška dijagnostika učenika; upis učenika u prvi razred; profesionalna orijentacija
  13. Pedagoška radionica.
  14. Rad na projektu – pedagoško istraživanje.
  15. Analiza rezultata i samovrednovanje.

Ishodi učenja
  1. Odabrati aktualnu školsku problematiku u skladu s osobnim interesima i obraditi je na razini projektnog zadataka
  2. Izraditi sociometrijsko ispitivanje jednog razrednog odjela te analizirati i interpretirati rezultate
  3. Dijagnosticirati kulturu škole na temelju odabranih kriterija.
  4. Savjetodavno razgovarati s učenicima, roditeljima i djelatnicima škole.
  5. Osmisliti i izvesti pedagošku radionicu u skladu s potrebama škole
Metode podučavanja
Konzultativna nastava, terenska nastava, promatranje nastave, pedagoška radionica.
Metode ocjenjivanja
Pedagoška radionica, pedagoško istraživanje, dnevnik prakse, usmeni ispit.

Obavezna literatura
  1. Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi.
  2. Jurić, V. (1988). Metodika rada škoslkog pedagoga. Školska knjiga: Zagreb
Dopunska literatura

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Pedagogija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 2. semestar
  2. Pedagogija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij, 2. semestar