Naziv
Suvremeni ruski jezik 3
Organizacijska jedinica
Katedra za ruski jezik i književnost
ECTS
5
Šifra
265708
Semestri
zimski
Nastavnici
Satnica
Lektorske vježbe
90
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju
Kolegij je preduvjet za upis ili polaganje
Kolegij je potrebno položiti za

Cilj
- aktiviranje već usvojenoga i usvajanje novoga leksika specifičnog za razgovorni jezik s temama iz svakodnevnog života orijentiranima na specifičnosti suvremene ruske kulture
- ovladavanje gramatikom i sintaksom ruskoga jezika
- razvijanje vještine slušanja, govorenja, čitanja i pisanja na ruskome jeziku
- stjecanje jezične, gramatičke i komunikativne kompetencije na razini A2+
Sadržaj
  1. Tjedan 1: Upoznavanje studenata s literaturom, načinom rada i ocjenjivanja na kolegiju. Uvod u obradu teksta.Tema: В новом доме. Leksički materijal: Gradska četvrt. Stan. Namještaj. Gramatički materijal: upravni/neupravni govor. Razgovorne konstrukcije: Zahvala i odgovor na zahvalu. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
  2. Tjedan 2: Tema: В новом доме. Leksički materijal: Gradska četvrt. Stan. Namještaj. Gramatički materijal: glagoli стоять, лежать, висеть; (по)ставить; положить/класть; повесить/вешать. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
  3. Tjedan 3: Tema: Приятного аппетита! Leksički materijal: Hrana. Namirnice. Posuđe. Razgovorne konstrukcije: Poziv i odgovor na poziv. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
  4. Tjedan 4: Tema: Приятного аппетита! Leksički materijal: Priprema hrane. Ruska i hrvatska nacionalna kuhinja. Gramatički materijal: Neodređene zamjenice. Vježbe slušanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz prepričavanje dijaloga. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme.
  5. Tjedan 5: Tema: Приятного аппетита! Leksički materijal: Hrana. Restorani. Gramatički materijal: Neodređene zamjenice. Razgovorne konstrukcije: U restoranu (naručivanje jela, rezerviranje stola). Vježbe slušanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz prepričavanje dijaloga. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme. Usmena izlaganja studenata na temu Национальные кухни разных стран мира.
  6. Tjedan 6: Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Leksički materijal: Ljudsko tijelo. Bolesti. Vježbe slušanja, čitanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz prepričavanje dijaloga. Gramatički materijal: deklinacija imenica ž.roda na –ь s pridjevima i zamjenicama. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
  7. Tjedan 7: Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Leksički materijal: U liječničkoj ordinaciji. Vježbe slušanja, čitanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz prepričavanje dijaloga. Ponavljanje gradiva i priprema za pismenu provjeru. Pismena provjera: prvi kolokvij.
  8. Tjedan 8: Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Leksički materijal: Bolesti, lijekovi, liječenje. Vježbe slušanja, čitanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija kroz prepričavanje dijaloga. Gramatički materijal: imperativ. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
  9. Tjedan 9: Tema: В здоровом теле – здоровый дух. Leksički materijal: Zdrav način života. Dobre i loše navike. Pravilna ishrana. Savjeti – rad u grupama. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme.
  10. Tjedan 10: Tema: Прогулка по городу. Leksički materijal: Grad. Znamenitosti Moskve i Sankt-Peterburga. PowerPoint prezentacija i video materijali. Gramatički materijal: Izražavanje vremena – datumi. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka
  11. Tjedan 11: Tema: Прогулка по городу. Leksički materijal: Život u gradu. Gramatički materijal: vremenske konstrukcije s prijedlozima (в, на, за – до, через – после, при) i bez prijedloga. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
  12. Tjedan 12: Tema: Прогулка по городу. Leksički materijal: Vrijeme: Который час? (izricanje točnog i približnog vremena). Gramatički materijal: aktivne i pasivne konstrukcije. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
  13. Tjedan 13: Tema: Лето не за горами. Leksički materijal: Odmor na moru. Hotel. Razgovorne konstrukcije: Vođenje razgovora: izražavanje (ne)slaganja, sumnje, izbjegavanje direktnog odgovora. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
  14. Tjedan 14: Tema: Путешествия. Leksički materijal: Putovanja. Suveniri. Vježbe slušanja i govorenja. Razumijevanje, sažimanje i reproduciranje informacija. Aktiviranje usvojenog leksičko-gramatičkog materijala te sintaktičkih i razgovornih konstrukcija obrađene teme. Gramatički materijal: prefiksalni glagoli kretanja. Ovladavanje gradivom kroz vježbe slušanja, govorenja i pisanja u obliku leksičko-gramatičkih zadataka.
  15. Tjedan 15: Tema: Путешествия. Usmene prezentacije studenata na temu Путешествия. Ponavljanje gradiva i priprema za pismenu provjeru. Pismena provjera: drugi kolokvij.

Ishodi učenja
  1. slobodno čitati adaptirane književne tekstove na ruskom jeziku uz pomoć jednojezičnog rječnika
  2. vladati leksikom i gramatičkim modelima na A2+ razini poznavanja ruskoga jezika
  3. slobodno upotrebljavati otprije poznate gramatičke i sintaktičke konstrukcije ruskog jezika u usmenoj i pisanoj komunikaciji
  4. uočavati odnose među riječima na sintagmatskoj razini
  5. izražavati vlastito mišljenje i slobodnije komunicirati na ruskome jeziku
  6. vladati širim znanjem o ruskoj kulturi, društvu i svakodnevici
Metode podučavanja
usmeno izlaganje, slobodni razgovor, debata, igra uloga, rad u grupama, interpretacija, reprodukcija, čitanje i rad na tekstu, pisanje, samoučenje
Metode ocjenjivanja
brojčano ocjenjivanje domaćih zadaća, diktata, usmenih izlaganja i kolokvija

Obavezna literatura
  1. Hrnjak, A. (2010) Шаг за шагом. Zagreb: Knjigra.
  2. Чернышов, С., Чернышова А. (2009) Поехали! 2.I Санкт-Петербург: Златоуст.
  3. Юlang – уроки русского языка как иностранного (https://youlang.ru)
  4. Эсмантова, Т. (2009) Русский язык: 5 элементов: уровень А2 (базовый). Санкт-Петербург: Златоуст.
  5. Хавронина, С. А. Широченская, А. И. (2009) Русский язык в упражнениях. Москва: Издательство Прогресс.
  6. Миллер Л.В., Политова Л.В. (2003) Жили-были 12 уроков русского языка. Базовый уровень. Санкт-Петербург: Златоуст.
Dopunska literatura
  1. Парецкая, М.Е, Шестак, О.В. (2017) Русская мозаика. Санкт-Петербург: Златоуст.
  2. Костина, И., Корнилова, Т., Голубева, А. (2020) Надежда. Санкт-Петербург: Златоуст.
  3. Мозелова, И. (2019) Новый сувенир. Москва: Mozi House.
  4. Войсковская, В., Гуськова, Е. (2022) Русская лексика для жизни: теория и практика. Санкт-Петербург: Издательство С.-Петербургского университета.