Naziv
Psihologija odgoja i obrazovanja (NM)
Organizacijska jedinica
Centar za obrazovanje nastavnika
ECTS
4
Šifra
265779
Semestri
zimski, ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Ciljevi kolegija su upoznavanje s pojmovima, teorijskim modelima i istraživanjima u području odgoja i obrazovanja. Studenti će razumjeti ključne razvojne periode te koji se procesi događaju u podlozi tih perioda. Studenti će se upoznati s postupcima za poticanje motivacije, s različitim uzrocima školske (ne)discipline i primjerenim načinima pomoći.
Sadržaj
  1. Uvod, definicija i određenje psihologije obrazovanja; Obaveze i izgled kolegija.
  2. Čovjekov kognitivni, jezični i moralni razvoj.
  3. Čovjekov socijalno-emocionalni razvoj. Škola kao kontekst razvoja.
  4. Teorije učenja - biheviorističke i socio-kognitivne teorije.
  5. Teorije učenja - kognitivni pristup.
  6. Osobni činitelji djelotvornog učenja.
  7. Strah i anksioznost u školi.
  8. Djeca s teškoćama. Daroviti učenici.
  9. Determinante efikasnog poučavanja.
  10. Stavovi i očekivanja nastavnika.
  11. Vrednovanje znanja - svrhe i oblici.
  12. Vrednovanje znanja - proces vrednovanja i ocjenjivanje.
  13. Motivacija i emocije u školi.
  14. Školska i razredna klima. Upravljanje razredom.
  15. Nasilje u školi. Internet nasilje.

Ishodi učenja
  1. Opisati ključne razvojne promjene, tipične karakteristike, ponašanja i sposobnosti osoba različite dobi te prepoznati odstupanja od uobičajenog razvoja.
  2. Primijeniti osnovne spoznaje glavnih teorijskih pristupa učenju na planiranje procesa poučavanja i održavanje razredne discipline.
  3. Objasniti efikasne postupke za provjeru i procjenu školskog postignuća.
  4. Diskutirati primjenu glavnih pristupa motivaciji za učenje u razrednom okruženju.
  5. Objasniti uzroke školske nediscipline i primjerene intervencije za unapređenje socijalnih odnosa u razredu i uspostavu razredne discipline.
  6. Navesti izvore stresa u školskom sustavu i intervencije za njegovo smanjenje.
Metode podučavanja
Predavanja, seminari i radionice, samostalni zadaci.
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave, Esej, Kolokvij, Pisani / usmeni ispit.

Obavezna literatura
  1. Vizek Vidović, V., Vlahović Štetić, V.; Rijavec, M. i Miljković, D. (2014). Psihologija obrazovanja (drugo izmijenjeno i dopunjeno izdanje). Zagreb: IEP
  2. Woolfolk, A. (2016). Edukacijska psihologija. Naklada Slap Jastrebarsko
  3. Mindoljević Drakulić. A. (2016). Školska fobija. Medicinska naklada Zagreb i FFZG Press
  4. Hattie, J., & Yates, G. C. (2014). Visible learning and the science of how we learn. Routledge
Dopunska literatura
  1. Mindoljević Drakulić, A. (2015). Fenomenologija adolescentskog ozljeđivanja: pokušaj samoozdravljenja ili pokušaj suicida – izazov empatijskoj i mentalno zdravoj školi (str. 672 – 678) U S. Opić, M. Matijević (Ur.), Istraživanja paradigmi djetinjstva,odgoja i obrazovanja – simpozij IV. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
  2. Mindoljević Drakulić, A. (2012). Pedagoški aspekti psihoanalitičke teorije privrženosti u dijadi učitelj – učenik. (str. 165 – 173) U M. Ljubetić, S. Zrilić (Ur.),Pedagogija i kultura-svezak 2. Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo.

Obavezan predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Povijest i geografija; smjer: nastavnički, sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij, 3. semestar
Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Filozofija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  2. Informacijske znanosti, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  3. Kroatistika, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  4. Povijest, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  5. Sociologija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  6. Anglistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  7. Češki jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  8. Filozofija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  9. Fonetika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  10. Francuski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  11. Grčki jezik i književnost , sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 3., 4. semestar
  12. Kroatistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  13. Latinski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 3., 4. semestar
  14. Povijest umjetnosti, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  15. Ruski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  16. Slovački jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  17. Sociologija, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  18. Španjolski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  19. Talijanistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar
  20. Ukrajinski jezik i književnost, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 1., 2., 3., 4. semestar