Naziv
Psihologija odgoja i obrazovanja (NM)
Organizacijska jedinica
Centar za obrazovanje nastavnika
ECTS
4
Šifra
265779
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Ciljevi kolegija su upoznavanje s pojmovima, teorijskim modelima i istraživanjima u području odgoja i obrazovanja. Studenti će razumjeti ključne razvojne periode te koji se procesi događaju u podlozi tih perioda. Studenti će se upoznati s postupcima za poticanje motivacije, s različitim uzrocima školske (ne)discipline i primjerenim načinima pomoći.
Sadržaj
  1. Uvod, definicija i određenje psihologije obrazovanja; Obaveze i izgled kolegija.
  2. Čovjekov kognitivni, jezični i moralni razvoj.
  3. Čovjekov socijalno-emocionalni razvoj. Škola kao kontekst razvoja.
  4. Teorije učenja - biheviorističke i socio-kognitivne teorije.
  5. Teorije učenja - kognitivni pristup.
  6. Osobni činitelji djelotvornog učenja.
  7. Strah i anksioznost u školi.
  8. Djeca s teškoćama. Daroviti učenici.
  9. Determinante efikasnog poučavanja.
  10. Stavovi i očekivanja nastavnika.
  11. Vrednovanje znanja - svrhe i oblici.
  12. Vrednovanje znanja - proces vrednovanja i ocjenjivanje.
  13. Motivacija i emocije u školi.
  14. Školska i razredna klima. Upravljanje razredom.
  15. Nasilje u školi. Internet nasilje.

Ishodi učenja
  1. Opisati ključne razvojne promjene, tipične karakteristike, ponašanja i sposobnosti osoba različite dobi te prepoznati odstupanja od uobičajenog razvoja.
  2. Primijeniti osnovne spoznaje glavnih teorijskih pristupa učenju na planiranje procesa poučavanja i održavanje razredne discipline.
  3. Objasniti efikasne postupke za provjeru i procjenu školskog postignuća.
  4. Diskutirati primjenu glavnih pristupa motivaciji za učenje u razrednom okruženju.
  5. Objasniti uzroke školske nediscipline i primjerene intervencije za unapređenje socijalnih odnosa u razredu i uspostavu razredne discipline.
  6. Navesti izvore stresa u školskom sustavu i intervencije za njegovo smanjenje.
Metode podučavanja
Predavanja, seminari i radionice, samostalni zadaci.
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave, Esej, Kolokvij, Pisani / usmeni ispit.

Obavezna literatura
  1. Vizek Vidović, V., Vlahović Štetić, V.; Rijavec, M. i Miljković, D. (2014). Psihologija obrazovanja (drugo izmijenjeno i dopunjeno izdanje). Zagreb: IEP
  2. Woolfolk, A. (2016). Edukacijska psihologija. Naklada Slap Jastrebarsko
  3. Mindoljević Drakulić. A. (2016). Školska fobija. Medicinska naklada Zagreb i FFZG Press
  4. Hattie, J., & Yates, G. C. (2014). Visible learning and the science of how we learn. Routledge
Dopunska literatura
  1. Mindoljević Drakulić, A. (2015). Fenomenologija adolescentskog ozljeđivanja: pokušaj samoozdravljenja ili pokušaj suicida – izazov empatijskoj i mentalno zdravoj školi (str. 672 – 678) U S. Opić, M. Matijević (Ur.), Istraživanja paradigmi djetinjstva,odgoja i obrazovanja – simpozij IV. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
  2. Mindoljević Drakulić, A. (2012). Pedagoški aspekti psihoanalitičke teorije privrženosti u dijadi učitelj – učenik. (str. 165 – 173) U M. Ljubetić, S. Zrilić (Ur.),Pedagogija i kultura-svezak 2. Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo.

Izborni predmet na studijima
Novi i reformirani studiji
  1. Kroatistika, sveučilišni prijediplomski dvopredmetni studij, 2. semestar
Fakultetska ponuda
  • Prijediplomski studij: Ljetni semestar