Naziv
Odabrana poglavlja kvalitativne analize
Organizacijska jedinica
Odsjek za sociologiju
ECTS
6
Šifra
131637
Semestri
zimski
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Upoznavanje s kvalitativnom metodologijom i pojedinim metodama istraživanja s posebnim fokusom na analizu teksta, te primjena specifične metode u praksi razvijanjem idejnog nacrta istraživanja.
Sadržaj
  1. Uvod u kvalitativna istraživanja (OPKA).
  2. Analiza dokumenata
  3. Kvalitativna analiza sadržaja l
  4. Kvalitativna analiza sadržaja ll
  5. Analiza diskursa
  6. Kritička analiza diskursa
  7. Semiotička analiza I
  8. Semiotička analiza II
  9. Analiza narativa
  10. Analiza okvira
  11. Struktura kvalitativnog nacrta istraživanja l: odabir teme, pregled postojeće literature, definiranje istraživačkog pitanja, svrha i cilj istraživanja,
  12. Struktura kvalitativnog nacrta istraživanja ll: odabir metode/tehnike prikupljanje podataka, definiranje uzorka u kvalitativnim istraživanjima,
  13. Struktura kvalitativnog nacrta istraživanja llI: kvalitativna analiza podataka (strategije kvalitativne analize koncepti i kodovi, kategorizacija, segmentacija i organizacija podatka).
  14. Prezentacija istraživačkih rezultata. Kriteriji za evaluaciju kvalitativnih istraživanja.
  15. Rezime i zaključna rasprava

Ishodi učenja
  1. Definirati obilježja određenih kvalitativnih metoda istraživanja za analizu teksta
  2. Prepoznati primjerenost određene metode s obzirom na istraživački problem i formulirano istraživačko pitanje.
  3. Kritički vrednovati kvalitativni metodološki pristup u stručnim i znanstvenim publikacijama.
  4. Osmisliti idejni nacrt kvalitativnog istraživanja koristeći metodu za analizu teksta.
  5. Primijeniti različite sociološke koncepte u analizi društvenih pojava i procesa.
Metode podučavanja
Predavanja i seminari.
Metode ocjenjivanja
Ocjena idejnog kvalitativnog nacrta istraživanja.

Obavezna literatura
  1. Bryman, A. (2012) Social Research Methods. Oxford: Oxford University Press. (1. i 3. dio)
  2. Charmaz, K. (2006) Constructing Grounded Theory. London: SAGE.
  3. Fairclough, Norman. 2003. Analysing Discourse: Textual Analysis for Social Research. London ; New York: Routledge.
  4. Schreier, M. (2012). Qualitative Content Analysis in Practice. London: SAGE.
  5. Seminarski radovi koji su definirani u zasebnom dokumentu. (weekly readings TBA).
Dopunska literatura
  1. Bourdieu, Pierre. 1992. Što Znači Govoriti: Ekonomija Jezičnih Razmjena. Biblioteka Psiha. Zagreb: Naprijed.
  2. Czarniawska, Barbara. 2004. Narratives in Social Science Research. London: Sage.
  3. Denzin, Norman K. 2009. “The Elephant in the Living Room: Or Extending the Conversation about the Politics of Evidence.” Qualitative Research 9 (2): 139 –160.
  4. Denzin, Norman K. 2010. “‘On Elephants and Gold Standards.’” Qualitative Research 10 (2): 269 –272.
  5. Denzin, Norman K., and Yvonna S. Lincoln. 2005. The SAGE Handbook of Qualitative Research. SAGE.
  6. Fielding, Nigel. 2010. “Elephants, Gold Standards and Applied Qualitative Research.” Qualitative Research 10 (1): 123 –127. Hsieh, H.-F. 2005. “Three Approaches to Qualitative Content Analysis.” Qualitative Health Research 15 (9): 1277–88.
  7. Krippendorff, Klaus. 2013. Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. 3rd ed. Los Angeles ; London: SAGE.
  8. Mayring, Philipp. 2000. “Qualitative Content Analysis.” Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research 1 (2). http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/1089.
  9. Seale, C. (ed.) (2018) Researching Society and Culture. London: SAGE (odabrana poglavlja).
  10. Vučković-Juroš, Tanja. 2011. “Reporting on the Issues of Research Rigour and Ethics: The Case of Publications Using Qualitative Methods in the Croatian Social Science Journals.” Revija Za Sociologiju 41 (2): 161–84.

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Sociologija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  2. Sociologija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij