Naziv
Partnerstvo obitelji i odgojno-obrazovne ustanove
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS
5
Šifra
117643
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Upoznati studente s teorijskim polazištima važnosti uspostavljanja partnerskih odnosa između odgojno-obrazovne ustanove i obitelji te im pomoći da usvoje znanja i tehnike potrebne za uspostavljanje uspješne interakcije, komunikacije i dobrih suradničkih odnosa s roditeljima i drugim odraslim osobama u odgojno-obrazovnim institucijama (predškolskim ustanovama, školama itd.).
Sadržaj
  1. Orijentacijski tjedan.
  2. Uvod.
  3. Od suradnje do partnerstva: polazna terminološka određenja.
  4. Povijesni pregled razvoja odnosa obitelji i odgojno-obrazovne ustanove.
  5. Teorijsko, empirijsko i legislativno utemeljenje suradnje obitelji i odgojno-obrazovne ustanove i njeni pozitivni učinci.
  6. Negativni učinci suradnje obitelji i odgojno-obrazovne ustanove.
  7. Oblici suradnje obitelji i odgojno-obrazovne ustanove.
  8. Obilježja kvalitetne komunikacije s roditeljima.
  9. Pedagoško obrazovanje roditelja kao dio profesionalne uloge pedagoga.
  10. Individualni razgovori pedagoga s roditeljima.
  11. Uloga pedagoga u podizanju kvalitete komunikacije s obiteljima (I).
  12. Uloga pedagoga u podizanju kvalitete komunikacije s obiteljima (II).
  13. Etičke dileme u suradnji obitelji i odgojno-obrazovne ustanove.
  14. Rodna dimenzija suradnje s obiteljima.
  15. Zaključna razmatranja.

Ishodi učenja
  1. Definirati i obrazložiti temeljne pojmove koji se pojavljuju u području suradnje obitelji i odgojno-obrazovne ustanove.
  2. Usporediti i obrazložiti različite paradigme suradnje s roditeljima koje su se pojavljivale tijekom posljednjih pedeset godina.
  3. Formulirati razloge zbog kojih je suradnja odgojno-obrazovne ustanove i obitelji nužna za školski uspjeh i cjelokupni razvoj djeteta.
  4. Obrazložiti moguće razloge razilaženja/sukoba između obitelji i ustanove odnosno roditelja i učitelja.
  5. Analizirati različite oblike i metode rada s roditeljima te kritički prosuđivati njihove prednosti i nedostatke.
  6. Planirati i organizirati obrazovanje pedagoških djelatnika u vrtiću i školi za rad s roditeljima.
Metode podučavanja
Predavanja, seminari i radionice, pisani zadaci, mentoriranje.
Metode ocjenjivanja

1. Seminarski rad (maksimalno 15 bodova; obaveza)
2. Poruka roditeljima (5 bodova; opcija)
3. Završni ispit (maksimalno 30 bodova)

Konačna ocjena:
• 30-34 bod(ov)a – dovoljan (2)
• 35-39 bodova – dobar (3)
• 40-44 bod(ov)a – vrlo dobar (4)
• 45-50 bodova – izvrstan (5)

Obavezna literatura
  1. Bartulović, M., & Kušević, B. (2016). Što je interkulturno obrazovanje? Priručnik za nastavnike i druge znatiželjnike. CMS. (4. poglavlje, pp. 85-125)
  2. Pomerantz, E. M., Moorman, E. A., & Litwack, S. D. (2007). The how, whom, and why of parents’ involvement in children’s academic lives: more is not always better. Review of Educational Research, 77(3), 373-410.
  3. Webster, S. (2024). Creating family–school partnerships. From ‘talking to’ towards ‘learning with’. Routledge. (1. poglavlje, pp. 9-24)
Dopunska literatura

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Pedagogija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 1. semestar
  2. Pedagogija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij, 1. semestar