Naziv
Metodika nastave hrvatskog jezika i književnosti II.
Organizacijska jedinica
Odsjek za kroatistiku
ECTS bodovi
3
Šifra
129154
Semestri izvođenja
ljetni
Satnica
Predavanja
15
Seminar
15

Cilj
Studenti će biti upoznati s važnijim teorijskim i praktičnim spoznajama o nastavi hrvatskog jezika u osnovnoj i srednjoj školi (metodički sustavi, strukturni modeli nastavnog sata, motivacija, komunikacijska jezična kompetencija i nastava fonologije, morfologije, sintakse i leksikologije, čitateljska i literarna kompetencija, čitanje u međukulturnom položaju, pristupi književnom tekstu u nastavi, tipovi zadataka u nastavi, ispravljanje i vrednovanje, oblikovanje pripreme za nastavni sat, važniji dokumenti (Kurikulum nastavnog predmeta Hrvatski jezik za osnovne škole i gimnazije, kurikuli Hrvatskog jezika u strukovnim školama, Kurikulumi međupredmetnih tema, Zajednički europski referentni okvir za jezike).
Sadržaj
  1. Dogovor o seminarskim obvezama
  2. Strukturni modeli nastavnog sata
  3. Motivacija u nastavi hrvatskoga jezika
  4. Nastava fonetike i fonologije
  5. Nastava morfologije
  6. Nastava sintakse
  7. Nastava leksikologije
  8. Nastava povijesti, dijalektologije i stilistike.
  9. Čitanje književnog teksta
  10. Razvoj literarne kompetencije
  11. Metodički pristup romanu u osnovnoj i srednjoj školi
  12. Pristupi dramskom tekstu u nastavi
  13. Ispravljanje i vrednovanje u nastavi hrvatskog jezika
  14. Oblikovanje pripreme za nastavni sat
  15. Ponavljanje

Ishodi učenja
  1. opisati, analizirati i planirati nastavu fonetike i fonologije, morfologije i tvorbe riječi, sintakse i leksikologije, dijalektologije i povijesti jezika u okviru nastavnog predmeta Hrvatski jezik u osnovnoj i srednjoj školi
  2. u sklopu školske interpretacije tumačiti, analizirati i interpretirati književne tekstove u osnovnoj i u srednjoj školi
  3. opisati, objasniti i primijeniti različite oblike vrednovanja u nastavi Hrvatskog jezika
  4. planirati nastavu u svim predmetnim područjima Hrvatskoga jezika primjenom artikulacijskih metodičkih modela
  5. primjenjivati stečena teorijska i praktična znanja u okviru nastavnog predmeta Hrvatski jezik u osnovnoj i srednjoj školi.
  6. Moći će interpretirati bajke, basne, novele i romane u osnovnoj i srednjoj školi.
  7. Stečena znanja iz teorije i prakse nastave književnosti primjenjivat će u okviru nastavnog predmeta Hrvatski jezik u osnovnoj i srednjoj školi.
Metode podučavanja
Predavanje Seminari i radionice Samostalni zadatci
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave Seminarski radovi Pismeni ispit Usmeni ispit

Obavezna literatura
  1. Grosman, Meta (2010). U obranu čitanja. Književnost i čitatelj u 21. stoljeću. Zagreb: Algoritam.
  2. Rosandić, Dragutin (2005). Metodika književnog odgoja. Zagreb: Školska knjiga (odabrana poglavlja prema sadržaju kolegija)
  3. Težak, Stjepko (1996). Teorija i praksa nastave hrvatskoga jezika 1. Zagreb: Školska knjiga. (odabrana poglavlja prema sadržaju kolegija)
  4. Težak, Stjepko (2000). Teorija i praksa nastave hrvatskoga jezika 2. Zagreb: Školska knjiga (odabrana poglavlja prema sadržaju kolegija).
  5. Pandžić, Vlado (2001). Hrvatski roman u školi. Zagreb: Profil.
Dopunska literatura
  1. Bežen, Ante (2008). Metodika. Zagreb: Profil i Učiteljski fakultet (odabrana poglavlja prema sadržaju kolegija u dijelu Prakseološke odrednice metodike nastavnog predmeta).
  2. Ćavar, Ana (2017). Konteksti čitanja. Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada.
  3. Pavličević-Franić, Dunja (2005). Komunikacijom do gramatike. Zagreb: Alfa.
  4. Slavić, Dean (2011). Peljar za tumače. Zagreb: Profil (odabrana poglavlja prema sadržaju kolegija).
  5. Visinko, Karol (2016). Diktat: komunikacijsko-funkcionalna primjena u nastavi hrvatskog jezika. Zagreb: Profil Klett.

Obavezan predmet na studijima
  1. Kroatistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij