Naziv
Suvremeni islandski jezik
Organizacijska jedinica
Katedra za skandinavistiku
ECTS
3
Šifra
266025
Semestri
ljetni
Satnica
Seminar
15
Lektorske vježbe
45

Cilj
Cilj je kolegija dati uvid u strukturu suvremenoga islandskog jezika i njegov odnos prema ostalim skandinavskim jezicima, u prvome redu švedskome, te studente osposobiti za čitanje jednostavnih tekstova na islandskome i aktivno služenje jezikom na osnovnoj razini.
Sadržaj
  1. uvod u kolegij: o islandskome, korisni izvori i priručnici; osnovne fraze za predstavljanje;
  2. abeceda, glasovni sustav i izgovor; rod i broj imenica i pridjeva, određeni član; zemlje, jezici, islandska imena
  3. padežni sustav i funkcije padeža (uvod), neki prijedlozi; obitelj, zanimanja
  4. zamjenice (osobne, posvojne), posvojne konstrukcije, red riječi, brojevi; komunikacija u trgovini, telefon, sat
  5. pridjevi; odjeća, boje, opisivanje osoba
  6. glagolski sustav – usustavljivanje; prezent, modalni glagoli; slobodno vrijeme
  7. ponavljanje
  8. izricanje prošlosti (1); dani u tjednu, godišnja doba, vremenske konstrukcije; pisanje dnevnika
  9. izricanje prošlosti (2), izricanje budućnosti; planovi
  10. oblici pridjeva; hrana i piće, dijalog u restoranu
  11. upitne, pokazne i neodređene zamjenice; poznati Islanđani
  12. komparacija pridjeva i priloga; redni brojevi, datumi; islandski običaji:
  13. neki veznici, bezlične konstrukcije; izražavanje jednostavnog mišljenja
  14. leksik i tvorba riječi; studentske prezentacije
  15. studentske prezentacije; ponavljanje za ispitm, zaključivanje kolegija

Ishodi učenja
  1. Student će moći opisati glavne razlike između švedskog i islandskog na raznim jezičnim razinama;
  2. moći opisati i oprimjeriti karakteristične fenomene islandske fonologije, morfologije, sintakse i leksika;
  3. moći pročitati jednostavnije tekstove na islandskom te pismeno i usmeno izvijestiti o pročitanom;
  4. moći pripremiti i održati kraće izlaganje na svakodnevne teme;.
  5. moći voditi osnovnu svakodnevnu konverzaciju na islandskom.
Metode podučavanja
izlaganja nastavnice, vježbe, razgovor na satu, grupni rad
Metode ocjenjivanja
ocjena proizlazi iz rezultata pismenog ispita, procjene usmenog izlaganja te praćenja doprinosa nastavi.

Obavezna literatura
  1. Hannesdóttir, Anna Helga. Hæ hæ: nybörjarisländska för svenskar och andra skandinaver. Vlastita naklada. Göteborg.
  2. Einarsdóttir, Auður; Garðarsdóttir, María; Theodórsdóttir, Guðrún; Þorvaldsdóttir, Sigríður. 2016. Learning Icelandic. Forlagið. Reykjavík.
  3. Icelandic Online. www.icelandiconline.com.
  4. Íslenska fyrir alla. http://tungumalatorg.is/ifa.
Dopunska literatura
  1. Barðdal, Jóhanna i dr. 1997. Nordiska: våra språk förr och nu. Studentlitteratur. Lund.
  2. Jónsson, Baldur. 1997. Isländska språket. Nordens språk. Ur. Karker, Allan; Lindgren, Birgitta; Løland, Ståle. Novus forl. Oslo. 161–176.
  3. Neijmann, Daisy L. 2015. Colloquial Icelandic: The Complete Course for Beginners. Routlege. London.
  4. Óskarsson, Veturliði. Isländsk grammatik för universitetsstudenter. Institutionen för nordiska språk. Uppsala.
  5. Svavarsdóttir, Ásta. 1990. Æfingar með enskum glósum og leiðréttingalyklum: við bókina "Íslenska fyrir útlendinga" eftir Ástu Svavarsdóttur og Margréti Jónsdóttur. Málvísindastofnun Háskóla Íslands. Reykjavík.
  6. Svavarsdóttir, Ásta; Jónsdóttir, Margrét. 1988. Íslenska fyrir útlendinga: Kennslubók í málfræði. Málvísindastofnun Háskóla Íslands. Reykjavík
  7. Theodórsdóttir, Guðrún. 2016. Learning Icelandic. Grammar exercises. Forlagið. Reykjavík.

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Švedski jezik i kultura, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij