Naziv
Psihologija korisničkog iskustva
Organizacijska jedinica
Odsjek za psihologiju
ECTS
5
Šifra
266234
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15
Auditorne vježbe
15

Cilj
Cilj ovog kolegija je osposobiti studente diplomskog studija psihologije za razumijevanje i primjenu psihologijskih principa u dizajnu korisničkog iskustva. Studenti će naučiti kako spoznaje iz područja psihologije mogu unaprijediti dizajn proizvoda i usluga, osiguravajući da su intuitivni, pristupačni i ugodni za krajnje korisnike. Studenti će razviti vještine kritičkog razmišljanja, istraživanja i dizajna, koje će im omogućiti da kreiraju inovativna rješenja koja pozitivno utječu na živote ljudi.
Sadržaj
  1. Uvod u psihologiju korisničkog iskustva. Uloga ergonomijske psihologije u dizajnu korisničkog iskustva.
  2. Primjena temeljnih principa osjeta i percepcije u oblikovanju korisničkog iskustva.
  3. Primjena temeljnih principa pažnje i pamćenja u oblikovanju korisničkog iskustva.
  4. Primjena motivacijskih teorija u oblikovanju korisničkog iskustva.
  5. Psihologija donošenja odluka u oblikovanju korisničkog iskustva. Uloga kognitivnih pristranosti i heuristika.
  6. Psihologija usvajanja navika i dizajn korisničkog iskustva.
  7. Analiza dizajna digitalnih proizvoda/usluga.
  8. Ergonomski principi u dizajnu korisničkog iskustva.
  9. Karakteristike korisnika i čimbenici okoline koji utječu na korisničko iskustvo.
  10. Bihevioralni dizajn i teorije i modeli promjene ponašanja.
  11. Dizajn korisničkog iskustva u praksi I.
  12. Istraživačke metode u oblikovanju korisničkog iskustva.
  13. Etički izazovi u oblikovanju korisničkog iskustva.
  14. Dizajn korisničkog iskustva u praksi II.
  15. Razvoj prototipa digitalnog proizvoda/usluge temeljem principa psihologije korisničkog iskustva.

Ishodi učenja
  1. Objasniti temeljne psihologijske principe koji utječu na korisničko iskustvo i dizajn, uključujući percepciju, pažnju, pamćenje, emocije i motivaciju.
  2. Primijeniti osnove ergonomijske psihologije u dizajnu proizvoda i digitalnih sučelja, u svrhu poboljšanja učinkovitosti i zadovoljstva korisnika.
  3. Koristiti psihologijske metode istraživanja za evaluaciju korisničkog iskustva.
  4. Primijeniti etičke principe u dizajnu korisničkog iskustva.
  5. Osmisliti i obrazložiti dizajnerska rješenja, koristeći stručnu terminologiju i jasno komunicirajući dizajnerske odluke i njihovu psihologijsku osnovu.
Metode podučavanja
Predavanja, seminari i vježbe, samostalni projektni zadaci
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave, projektni zadaci, pismeni ispit i usmeni ispit.

Obavezna literatura
  1. Bucher, A. (2020). Engaged: Designing for behavior change. Rosenfeld Media.
  2. Norman, D. (2013). The design of everyday things: Revised and expanded edition. New York: Basic books.
  3. Stone, N. J., Chaparro, A., Keebler, J. R., Chaparro, B. S., & McConnell, D. S. (2017). Introduction to human factors: Applying psychology to design. CRC Press.
  4. Thaler, R.H. i Sunstein C.R. (2009). Poticaj: Moguće je donositi bolje odluke o zdravlju, bogatstvu i sreći. Planetopija.
Dopunska literatura
  1. Eyal, N. (2014). Hooked: How to build habit-forming products. Penguin.
  2. Kroemer, K.H.E. (2017). Fitting the human: Introduction to ergonomics / human factors engineering (7th Ed.). Boca Raton, FL: CRC Press.
  3. Wendel, S. (2020). Designing for behavior change: Applying psychology and behavioral economics. O'Reilly Media.

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Psihologija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 1., 3. semestar