Naziv
Praktikum i izvođenje nastave I
Organizacijska jedinica
Odsjek za povijest umjetnosti
ECTS
4
Šifra
117737
Semestri
zimski
Satnica
Seminar
30
Vježbe u praktikumu
15
Kolegij je preduvjet za upis ili polaganje
Kolegij je potrebno položiti za

Cilj
Osposobiti studente za samostalno osmišljavanje, pripremu i izvođenje nastave iz svih nastavnih sadržaja u okviru srednjoškolskoga nastavnoga predmeta Likovna umjetnost (gimnazijski program), kao i iz srodnih predmeta u umjetničkim i strukovnim srednjim školama. Studenti će se unutar kolegija upoznati s pripremanjem i izvođenjem nastavnoga sata, oblikovanjem pisane pripreme, osmišljavanjem strukture sata i metodičkih vježbi, kvalitetnim i kreativnim načinima predstavljanja nastavnoga sadržaja. Na seminarima studenti izvode ogledne nastavne sate iz zadane nastavne jedinice, a nakon njihove analize i ispravaka izvode ih na nastavi u srednjim školama.

Sadržaj
  1. Uvodno predavanje; podjela studenata po mentorima; podjela tema za održavanje praktične nastave u srednjim školama.
  2. Priprema nastavnoga sata (određivanje nastavne teme, konzultacije s nastavnikom, odnosno izvođačem kolegija, prikupljane potrebne literature, osmišljavanje nastavnoga materijala i metodičkih vježbi, izrada pisane pripreme i računalne prezentacije); ogledni nastavni sat studenata u okviru seminara na Fakultetu uz popratnu diskusiju; izvođenje sata u srednjoj školi.
  3. Priprema nastavnoga sata (određivanje nastavne teme, konzultacije s nastavnikom, odnosno izvođačem kolegija, prikupljane potrebne literature, osmišljavanje nastavnoga materijala i metodičkih vježbi, izrada pisane pripreme i računalne prezentacije); ogledni nastavni sat studenata u okviru seminara na Fakultetu uz popratnu diskusiju; izvođenje sata u srednjoj školi.
  4. Priprema nastavnoga sata (određivanje nastavne teme, konzultacije s nastavnikom, odnosno izvođačem kolegija, prikupljane potrebne literature, osmišljavanje nastavnoga materijala i metodičkih vježbi, izrada pisane pripreme i računalne prezentacije); ogledni nastavni sat studenata u okviru seminara na Fakultetu uz popratnu diskusiju; izvođenje sata u srednjoj školi.
  5. Priprema nastavnoga sata (određivanje nastavne teme, konzultacije s nastavnikom, odnosno izvođačem kolegija, prikupljane potrebne literature, osmišljavanje nastavnoga materijala i metodičkih vježbi, izrada pisane pripreme i računalne prezentacije); ogledni nastavni sat studenata u okviru seminara na Fakultetu uz popratnu diskusiju; izvođenje sata u srednjoj školi.
  6. Priprema nastavnoga sata (određivanje nastavne teme, konzultacije s nastavnikom, odnosno izvođačem kolegija, prikupljane potrebne literature, osmišljavanje nastavnoga materijala i metodičkih vježbi, izrada pisane pripreme i računalne prezentacije); ogledni nastavni sat studenata u okviru seminara na Fakultetu uz popratnu diskusiju; izvođenje sata u srednjoj školi.
  7. Priprema nastavnoga sata (određivanje nastavne teme, konzultacije s nastavnikom, odnosno izvođačem kolegija, prikupljane potrebne literature, osmišljavanje nastavnoga materijala i metodičkih vježbi, izrada pisane pripreme i računalne prezentacije); ogledni nastavni sat studenata u okviru seminara na Fakultetu uz popratnu diskusiju; izvođenje sata u srednjoj školi.
  8. Priprema nastavnoga sata (određivanje nastavne teme, konzultacije s nastavnikom, odnosno izvođačem kolegija, prikupljane potrebne literature, osmišljavanje nastavnoga materijala i metodičkih vježbi, izrada pisane pripreme i računalne prezentacije); ogledni nastavni sat studenata u okviru seminara na Fakultetu uz popratnu diskusiju; izvođenje sata u srednjoj školi.
  9. Priprema nastavnoga sata (određivanje nastavne teme, konzultacije s nastavnikom, odnosno izvođačem kolegija, prikupljane potrebne literature, osmišljavanje nastavnoga materijala i metodičkih vježbi, izrada pisane pripreme i računalne prezentacije); ogledni nastavni sat studenata u okviru seminara na Fakultetu uz popratnu diskusiju; izvođenje sata u srednjoj školi.
  10. Priprema nastavnoga sata (određivanje nastavne teme, konzultacije s nastavnikom, odnosno izvođačem kolegija, prikupljane potrebne literature, osmišljavanje nastavnoga materijala i metodičkih vježbi, izrada pisane pripreme i računalne prezentacije); ogledni nastavni sat studenata u okviru seminara na Fakultetu uz popratnu diskusiju; izvođenje sata u srednjoj školi.
  11. Priprema nastavnoga sata (određivanje nastavne teme, konzultacije s nastavnikom, odnosno izvođačem kolegija, prikupljane potrebne literature, osmišljavanje nastavnoga materijala i metodičkih vježbi, izrada pisane pripreme i računalne prezentacije); ogledni nastavni sat studenata u okviru seminara na Fakultetu uz popratnu diskusiju; izvođenje sata u srednjoj školi.
  12. Priprema nastavnoga sata (određivanje nastavne teme, konzultacije s nastavnikom, odnosno izvođačem kolegija, prikupljane potrebne literature, osmišljavanje nastavnoga materijala i metodičkih vježbi, izrada pisane pripreme i računalne prezentacije); ogledni nastavni sat studenata u okviru seminara na Fakultetu uz popratnu diskusiju; izvođenje sata u srednjoj školi.
  13. Priprema nastavnoga sata (određivanje nastavne teme, konzultacije s nastavnikom, odnosno izvođačem kolegija, prikupljane potrebne literature, osmišljavanje nastavnoga materijala i metodičkih vježbi, izrada pisane pripreme i računalne prezentacije); ogledni nastavni sat studenata u okviru seminara na Fakultetu uz popratnu diskusiju; izvođenje sata u srednjoj školi.
  14. Priprema nastavnoga sata (određivanje nastavne teme, konzultacije s nastavnikom, odnosno izvođačem kolegija, prikupljane potrebne literature, osmišljavanje nastavnoga materijala i metodičkih vježbi, izrada pisane pripreme i računalne prezentacije); ogledni nastavni sat studenata u okviru seminara na Fakultetu uz popratnu diskusiju; izvođenje sata u srednjoj školi.
  15. Zaključno predavanje; predaja i analiza materijala vezanih uz izvedene nastavne jedinice u školi (prezentacija, pisanih priprema i radnih materijala).

Ishodi učenja
  1. izvoditi nastavu iz srednjoškolskoga predmeta Likovna umjetnost unutra nastavne prakse u srednjim školama
  2. primijeniti različite oblike i metode rada u nastavi likovne umjetnosti, usklađene sa suvremenim pristupima i zahtjevima nastavnih procesa
  3. koristiti suvremena nastavna sredstva i pomagala za potrebe tehnički i metodički kvalitetne prezentacije nastavnih sadržaja iz likovne umjetnosti
  4. osmisliti nastavni materijal potreban za samostalno izvođenje nastave iz likovne umjetnosti
  5. napisati dobro strukturiranu pisanu pripremu i slijed nastavnoga sata
  6. osmisliti edukativne radionice namijenjene srednjoškolskom uzrastu u muzejskim i galerijskim prostorima
Metode podučavanja
Frontalna nastava, radionička nastava, diskusija, rad u paru, samostalan rad, rad s mentorom.
Metode ocjenjivanja
Ocjenu čini ogledni nastavni sati izveden na seminaru, nastavni sati izvedeni u srednjim školama te predani materijali vezani uz obrađene nastavne jedinice (prezentacija, pisana priprema i radni materijal).

Obavezna literatura
  1. Kurikulum nastavnoga predmeta Likovna kultura za osnovne škole i Likovna umjetnost za gimnazije, 2019.
  2. Ispitni katalog za državnu maturu u školskoj godini 2020./2021. Likovna umjetnost, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb, 2020.
  3. Gordana Košćec Bousfield, Jasna Salamon, Mirjana Vučković, Likovna umjetnost 1 - udžbenik likovne umjetnosti s dodatnim digitalnim sadržajima u prvom razredu srednje škole, Školska knjiga, Zagreb, 2019.
  4. Jasna Salamon, Mirjana Vučković, Vesna Mišljenović, Likovna umjetnost 2 - udžbenik likovne umjetnosti s dodatnim digitalnim sadržajima u drugom razredu srednjih škola, Školska knjiga, Zagreb, 2020.
  5. Jasna Salamon, Vesna Mišljenović, Mirjana Vučković, Likovna umjetnost 3 - udžbenik likovne umjetnosti s dodatnim digitalnim sadržajima u trećem razredu srednje škole, Školska knjiga, Zagreb, 2020.
  6. Jasna Salamon, Vesna Mišljenović, Mirjana Vučković, Likovna umjetnost 4 - udžbenik likovne umjetnosti s dodatnim digitalnim sadržajima u četvrtom razredu srednje škole, Školska knjiga, Zagreb, 2020.
  7. Blanka Petrinec Fulir, Natalija Stipetić Čus, Umjetnost i čovjek. Udžbenik iz likovne umjetnosti za prvi razred gimnazije, Zagreb, Alfa d.d., 2019.
  8. Blanka Petrinec Fulir, Natalija Stipetić Čus, Čovjek i prostor. Udžbenik iz likovne umjetnosti za drugi razred gimnazije, Zagreb, Alfa d.d., 2019.
  9. Blanka Petrinec Fulir, Natalija Stipetić Čus, Umjetnost i tumačenje svijeta. Udžbenik iz likovne umjetnosti za treći razred gimnazije, Zagreb, Alfa d.d., 2020.
  10. Blanka Petrinec Fulir, Natalija Stipetić Čus, Adriana Divković Mrše, Umjetnost, moć i stvaralaštvo. Udžbenik iz likovne umjetnosti za četvrti razred gimnazije, Zagreb, Alfa d.d., 2021.
Dopunska literatura
  1. Jadranka Damjanov, Umjetnost Avantura – bilježnica. Zagreb: Hermes izdavaštvo, 1998.
  2. Jadranka Damjanov, Vizualni jezik i likovna umjetnost. Zagreb: Školska knjiga, 1991.
  3. IInteraktivna internet stranica s metodičkim vježbama – http://195.29.243.219/avangarda-msp/

Obavezan predmet na studijima
  1. Povijest umjetnosti, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij