Naziv
Uvod u predškolsku i školsku psihologiju
Organizacijska jedinica
Odsjek za psihologiju
ECTS
4
Šifra
52605
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
15
Vježbe u praktikumu
15
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Pružiti studentima osnovne informacije i orijentaciju o području predškolske i školske psihologije. Objasniti radne zadaće, položaj i ulogu psihologa u predškolskom i školskom obrazovnom sustavu.Uputiti studente u to na koji način kroz studij stječu potrebne kompetencije za rad predškolskog i školskog psihologa kako bi mogli informirano donositi odluke pri kreiranju svog studija.

Sadržaj
  1. Znanstvena utemeljenost školske i predškolske psihologije
  2. Odnos školske psihologije i psihologije obrazovanja
  3. Područja rada predškolskog i školskog psihologa
  4. Rad predškolskog i školskog psihologa s djecom i mladima
  5. Rad predškolskog i školskog psihologa s odgajateljima, učiteljima i roditeljima.
  6. Suradni stručnjaci i suradne institucije
  7. Položaj školskog i predškolskog psihologa u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske
  8. Psiholog u osnovnoj školi
  9. Psiholog u srednjoj školi
  10. Psiholog u dječjim vrtićima
  11. Uloga predškolskog i školskog psihologa u unapređivanje odgojno-obrazovnog rada u predškolskim i školskim institucijama.
  12. Učinci institucionalne predškolske skrbi na psihofizički razvoj djeteta.
  13. Prilagodba djeteta na dječji vrtić
  14. Ključne kompetencije predškolskih i školskih psihologa
  15. Način stjecanja kompetencija te mogućnosti razvoja karijere

Ishodi učenja
  1. Opisati radne zadaće i ulogu školskog psihologa i psihologa u dječjem vrtiću te njihov položaj u obrazovnom sustavu.
  2. Izložiti način stjecanja i potrebne kompetencije za radno mjesto školskog psihologa i psihologa u dječjem vrtiću.
  3. Objasniti ulogu predškolskog i školskog psihologa u unapređivanju odgojno-obrazovnog rada u predškolskim i školskim institucijama
  4. Pismenim putem komunicirati roditeljima znanstvene spoznaje o dječjem razvoju
  5. Izraditi plan interaktivnog roditeljskog sastanka s roditeljima predškolske djece.
  6. Kritički prosuditi ključne prednosti i izazove te ograničenja i prepreke u radu školskog i predškolskog psihologa.
Metode podučavanja
Nastava se održava kroz predavanja, vježbe, terensku nastavu, samostalne i grupne zadatke, te preko multimedije i mreže.
Metode ocjenjivanja
Ocjena se formira na temelju ocjene izvještaja projekta provedenog u školi te pismenog zadatka iz školskog dijela kolegija (60%) te kolokvija i ocjene zadatka provedenog u predškolskoj instituciji (40%).

Obavezna literatura
  1. Clarke-Stewart, A. (1993). Daycare. Cambridge: Harvard University Press.
  2. Milanović,M., Stričević, I., Maleš, D. Sekulić Majurec, A. (2000). Skrb za dijete i poticanje ranog razvoja djeteta u Republici Hrvatskoj. UNICEF-Ured za Hrvatsku. (str. 31-61)
  3. Reynolds, C. R., & Gutkin, T. B. (Eds.) (1999). The Handbook of School psychology (3rd ed.). New York: Wiley. (poglavlja 3, 6, 7 i 8 – str. 56-77 i str. 137- 223)
Dopunska literatura
  1. Haug-Schnabel, G. (1996). Agresivnost u dječjem vrtiću. Zagreb: EDUCA.
  2. Katz, G.L., McClellan, D.E. (1997). Poticanje razvoja dječje socijalne kompetencije. Zagreb: EDUCA
  3. Klarin, M. (2006). Razvoj djece u socijalnom kontekstu. Jastrebarsko: Naklada Slap. (poglavlja 3 i 4).
  4. Starc, B., Čudina Obradović, M, Pleša, A., Profaca, B., Letica, M. (2004). Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi. Zagreb: Golden Marketing-Tehnička knjiga.
  5. Stoll, L., Fink, D. (2000). Mijenjajmo naše škole. Zagreb: Educa.

Obavezan predmet na studijima
  1. Psihologija, sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij, 6. semestar