Naziv
Glotodidaktika 1
Organizacijska jedinica
Odsjek za romanistiku
ECTS bodovi
3
Šifra
117779
Semestri izvođenja
zimski
Jezik izvođenja
hrvatski
Satnica
Seminar
30

Cilj
Upoznati studente s osnovnom terminologijom, pojmovima i postavkama teorije nastave stranih jezika te ih potaknuti na promišljanje o modelima, metodama i pristupima učenju stranih jezika.
Sadržaj
  1. Uvod u kolegij, literatura i pojam glotodidaktike
  2. Uvod u glotodidaktiku
  3. Odnos između prvog i /ili materinjeg jezika i drugog i /ili stranog jezika
  4. Razlozi i povodi za učenje stranog jezika i njihov utjecaj na nastavni proces.
  5. Individualne potrebe i „krojeni“ tečajevi s posebnim ciljevima
  6. Motivacija za učenje stranih jezika (vrste), uspjeh i neuspjeh
  7. Vrste institucionaliziranog učenja (redovne škole, privatne ustanove, individualno poučavanje)
  8. Osnovne značajke dobnih skupina učenika
  9. Osnovne značajke razina znanja prema ZEROJ-u
  10. Nastavni proces tj. poučavanje i učenje, razlika između usvajanja i učenja, uloga poučavanja
  11. Elementi nastavnog procesa
  12. Sudionici u nastavnom procesu
  13. Sadržaji nastavnog procesa: predznanja, stečena znanja, vještine, strategije, kompetencije
  14. Ostali komunikativni elementi
  15. Nastavni proces i metodika nastave

Ishodi učenja
  1. definirati glotodidaktiku kao interdisciplinarnu znanstvenu disciplinu
  2. definirati i objasniti ključne pojmove u području suvremene nastave stranih jezika
  3. prepoznati i objasniti utjecaj različitih čimbenika na proces učenja i usvajanja drugog/stranog jezika
  4. objasniti posebnosti nastave stranih jezika ovisno o dobi učenika
  5. objasniti posebnosti nastave stranih jezika ovisno o kontekstu učenja
  6. objasniti posebnosti nastave stranih jezika ovisno o stupnju učenja
  7. objasniti i prepoznati osnovne značajke nastavnog procesa
  8. objasniti načine poučavanja receptivnih i produktivnih jezičnih vještina te jezičnih znanja
Metode podučavanja
Studenti će slušati izlaganja i aktivno sudjelovati u seminaru analizirajući i komentirajući zadane materijale i primarnu literaturu.
Metode ocjenjivanja
Studenti su dužni redovito pohađati nastavu i sudjelovati u raspravama i rješavanju samostalnih zadataka koji prate predavanja na zadane teme. Na usmenom ispitu moraju pokazati vladanje osnovnom terminologijom i ključnim pojmovima s područja te promišljati o modelima, metodama i pristupima učenju stranih jezika u skladu s ishodima učenja definiranima za kolegij.

Obavezna literatura
  1. Petrović, E. (1988) „Teorija nastave stranih jezika“, Školska knjiga, Zagreb
  2. Prebeg, Vilke, M (1977) „ Uvod u glotodidaktiku“, Školska knjiga, Zagreb
  3. Baralo, M. (2004) „La adquisición del espanol como lengua extranjera“, Arco Libros, Madrid
  4. Alonso, E. (1994) „Cómo ser profesor/a y querer seguir siguiéndo“ Edelsa, Madrid
Dopunska literatura
  1. Nunan, D. (1995) "Language teaching methodology : a textbook for teachers". New York [etc.], Phoenix ELT.

Obavezan predmet na studijima
  1. Španjolski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij