Naziv
Suvremeni engleski jezik 3
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS
4
Šifra
266059
Semestri
zimski
Nastavnici
Satnica
Seminar
30
Lektorske vježbe
30
Preduvjeti za upis i polaganje kolegija
Za upis kolegija se moraju

Cilj
Osposobiti studente za razumijevanje i analizu složenih jezičnih struktura te za njihovu točnu i komunikacijski učinkovitu uporabu u usmenom i pismenom izražavanju. Poseban je naglasak na ovladavanju sintaktičkim aspektima suvremenog engleskog jezika, konkretno vrstama rečenica i njihovim osobitostima, radi dostizanja najvišeg stupnja komunikacijske kompetencije i usvajanja metajezičnog znanja potrebnog za jezičnu analizu. Ti se ciljevi postižu dubinskim čitanjem i analizom tekstova, čime se istovremeno i proširuje vokabular, razvija svijest o gramatičkim strukturama i osvjetljava odnos leksika i gramatike u konstruiranju značenja. Vođenim radom na odabranim tekstovima želi se pospješiti razumijevanje stilski različitih tekstova i omogućiti upoznajvanje s elementima anglofonih kultura, što je nužno u razvijanju vlastite komunikacijske i kulturološke kompetencije u engleskom jeziku. Kroz tako osmišljene zadatke u kolegiju studenti razvijaju sposobnost analitičkog i kritičkog mišljenja.
Sadržaj
  1. 1. UVODNI SAT; SENTENCES AND CLAUSES - Greenbaum and Quirk: Chapter 2: A general framework
  2. 2. THE SIMPLE SENTENCE - Chapter 10: Clause structure; Syntactic functions of clause elements
  3. 3. TEKST IZ ČITANKE – dubinsko čitanje i analiza teksta, vođeni rad na vokabularu, gramatici, kulturološkim pojmovima
  4. 4. COORDINATION - Chapter 13; SUBJECT - VERB CONCORD – Chapter 10; QUASICOORDINATION – Chapter 13
  5. 5. TEKST IZ ČITANKE – dubinsko čitanje i analiza teksta, vođeni rad na vokabularu, gramatici, kulturološkim pojmovima
  6. 6. THE COMPLEX SENTENCE - Chapter 14 – subordination and coordination; finite, nonfinite and verbless clauses; formal indicators of subordination
  7. 7. SYNTACTIC FUNCTIONS OF SUBORDINATE CLAUSES – Chapter 15
  8. 8. NOMINAL CLAUSES
  9. 9. 1. KOLOKVIJ
  10. 10. Chapter 17 – The noun phrase - RELATIVE CLAUSES
  11. 11. ADVERBIAL CLAUSES – Chapter 15
  12. 12. TEKST IZ ČITANKE – dubinsko čitanje i analiza teksta, vođeni rad na vokabularu, gramatici, kulturološkim pojmovima
  13. 13. COMPARATIVE CLAUSES
  14. 14. 2. KOLOKVIJ
  15. 15. POVRATNE INFORMACIJE O TESTU – diskusija

Ishodi učenja
  1. 1. kompetentno analizirati sve vrste rečenica u engleskome jeziku i njihove konstitutivne dijelove
  2. 2. ovladati metajezikom potrebnim za objašnjenje načina povezivanja rečeničnih dijelova i ustrojavanja rečenica u engleskome jeziku
  3. 3. proširiti svoj vokabular i razviti svijest o međudjelovanju leksičkih i gramatičkih struktura u izgradnji značenja u jeziku
  4. 4. upoznati se s brojnim aspektima anglofonih kultura
  5. 5. unaprijediti svoju komunikacijsku i kulturološku kompetenciju
Metode podučavanja
vođeni rad na tekstu, individualni zadaci, grupni zadaci
Metode ocjenjivanja
kontinuirano vrednovanje (dva kolokvija), pismeni i usmeni ispit za studente koji ne polože kolokvije

Obavezna literatura
  1. GRAMATIKE – Greenbaum, Sidney and Quirk, Randolph: A Student’s Grammar of the English Language. Longman, 1990. – Biber, Douglas; Susan Conrad; Geoffrey Leech. Student Grammar of Spoken and Written English. Longman, 2002.
  2. VJEŽBENICE – Veselica-Majhut, S., Bašić, I. i Zubak M.:Syntax Workbook for University Students of English, FF Press, Zagreb, 2007 – ZBIRKA TEKSTOVA ZA KOLEGIJ SUVREMENI ENGLESKI JEZIK 3 (Reader for Students of CEL 3)
Dopunska literatura