Naziv
Knjižnično upravljanje
Organizacijska jedinica
Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
ECTS
6
Šifra
125432
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Cilj kolegija je upoznavanje studenata s osnovnim konceptima upravljanja knjižnicama.
Sadržaj
  1. Uvod u menadžment knjižnica
  2. Knjižnica kao organizacija
  3. Osobine menadžmenta knjižnica
  4. Funkcije menadžmenta s primjenom na knjižnice
  5. Funkcije menadžmenta s primjenom na knjižnice 1
  6. Funkcije menadžmenta s primjenom na knjižnice 2
  7. Donošenje odluka
  8. Delegiranje
  9. Komuniciranje
  10. Upravljanje potencijalima
  11. Marketing 1
  12. Marketing 2
  13. Vođenje
  14. Motivacija
  15. Upravljanje promjenama

Ishodi učenja
  1. Definirati potrebu za upravljanjem u knjižnicama (i drugim srodnim informacijskim ustanovama)
  2. Identificirati uloge, znanja i vještine potrebne za upravljanje knjižnicama
  3. Prepoznati unutrašnje i vanjske faktore koji utječu na rad knjižnice
  4. Nabrojati potencijale (resurse) nužne za rad knjižnice
  5. Identificirati potrebe knjižnice za ljudskim potencijalima i nabrojati načine profesionalnog razvoja zaposlenika knjižnica
  6. Nabrojati načine komuniciranja unutar knjižnice i knjižnice s javnosti
  7. Nabrojati stilove vođenja i načine donošenja odluka
  8. Identificirati i odabrati marketinške aktivnosti u knjižnici
Metode podučavanja
Predavanja, seminari, e-učenje
Metode ocjenjivanja
Pismeni ispit 50% ocjene (Ispit je moguće položiti putem 2 kolokvija tijekom semestra ili pismenim ispitom na kraju semestra.) + Seminarski rad 50% (U konačnu ocjenu ulazi i ocjena seminarskog rada.)

Obavezna literatura
  1. Pavičić, Jurica ; Alfirević, Nikša ; Aleksić, Ljiljana. Marketing i menadžment u kulturi i umjetnosti. Zagreb : Masmedia, 2006
  2. Sikavica, Pere; Bahtijarević-Šiber, Fikreta. Menadžment : teorija menadžmenta i veliko empirijsko istraživanje u Hrvatskoj. Zagreb : Masmedia, 2004.
  3. Sikavica, Pere; Bahtijarević-Šiber, Fikreta; Pološki Vokić, Nina. Temelji menadžmenta. Zagreb : Školska knjiga, 2008.
  4. Evans, G. Edward; Ward, Patricia Layzell; Rugaas, Bendik. Management basics for information professionals. New York; London: Neal-Schuman Publishers, 2000.
  5. Potter, Ned. The library marketing toolkit. London: Facet publishing, 2012.
Dopunska literatura
  1. Choy, Fatt Cheong. Libraries and librarians – what next? // Library Management 28, 3(2007), 112-124.
  2. Davies, Eric J. Taking a measured approach to library management: performance evidence applications and culture. // Management, marketing and promotion of library services based on statistics, analyses and evaluation. / edited by Trine Kolderup Flaten. München, Munchen : K.G. Saur, 2006, Str. 17-32.
  3. Enache, Ionel. The theoretical fundamentals of library marketing. // Philobiblon 13(2008), 477-490.
  4. Ozretić-Došen, Đ. Osnove marketinga usluga. Zagreb : Mikrorad, 2002.
  5. Russell, Susan E.; Jie Huang. Libraries’ role in equalizing access to information. // Library Management 30, 1/2(2009), 69-76.
  6. Sikavica, Pere; Bahtijarević-Šiber, Fikreta; Pološki Vokić, Nina. Suvremeni menadžment: vještine, sustavi i izazovi. Zagreb : Školska knjiga, 2008.
  7. Waller, Vivienne; Ian McShane. Analysing the challenges for large public libraries in the twenty-first century : a case study of the State Library of Victoria in Australia. // First Monday. 13, 12(2008) http://firstmonday.org/htbin/cgiwrap/bin/ojs/index.php/fm/article/viewArticle/2155/2060

Izborni predmet na studijima
  1. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  2. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij