Naziv
Knjižnično upravljanje
Organizacijska jedinica
Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
ECTS
6
Šifra
125432
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Cilj kolegija je upoznavanje studenata s osnovnim konceptima upravljanja knjižnicama.
Sadržaj
  1. Uvod u menadžment knjižnica
  2. Knjižnica kao organizacija
  3. Osobine menadžmenta knjižnica
  4. Funkcije menadžmenta s primjenom na knjižnice
  5. Funkcije menadžmenta s primjenom na knjižnice 1
  6. Funkcije menadžmenta s primjenom na knjižnice 2
  7. Donošenje odluka
  8. Delegiranje
  9. Komuniciranje
  10. Upravljanje potencijalima
  11. Marketing 1
  12. Marketing 2
  13. Vođenje
  14. Motivacija
  15. Upravljanje promjenama

Ishodi učenja
  1. Definirati potrebu za upravljanjem u knjižnicama (i drugim srodnim informacijskim ustanovama)
  2. Identificirati uloge, znanja i vještine potrebne za upravljanje knjižnicama
  3. Prepoznati unutrašnje i vanjske faktore koji utječu na rad knjižnice
  4. Nabrojati potencijale (resurse) nužne za rad knjižnice
  5. Identificirati potrebe knjižnice za ljudskim potencijalima i nabrojati načine profesionalnog razvoja zaposlenika knjižnica
  6. Nabrojati načine komuniciranja unutar knjižnice i knjižnice s javnosti
  7. Nabrojati stilove vođenja i načine donošenja odluka
  8. Identificirati i odabrati marketinške aktivnosti u knjižnici
Metode podučavanja
Predavanja, seminari, e-učenje
Metode ocjenjivanja
Pismeni ispit 50% ocjene (Ispit je moguće položiti putem 2 kolokvija tijekom semestra ili pismenim ispitom na kraju semestra.) + Seminarski rad 50% (U konačnu ocjenu ulazi i ocjena seminarskog rada.)

Obavezna literatura
  1. Pavičić, Jurica ; Alfirević, Nikša ; Aleksić, Ljiljana. Marketing i menadžment u kulturi i umjetnosti. Zagreb : Masmedia, 2006
  2. Sikavica, Pere; Bahtijarević-Šiber, Fikreta. Menadžment : teorija menadžmenta i veliko empirijsko istraživanje u Hrvatskoj. Zagreb : Masmedia, 2004.
  3. Sikavica, Pere; Bahtijarević-Šiber, Fikreta; Pološki Vokić, Nina. Temelji menadžmenta. Zagreb : Školska knjiga, 2008.
  4. Evans, G. Edward; Ward, Patricia Layzell; Rugaas, Bendik. Management basics for information professionals. New York; London: Neal-Schuman Publishers, 2000.
  5. Potter, Ned. The library marketing toolkit. London: Facet publishing, 2012.
Dopunska literatura
  1. Choy, Fatt Cheong. Libraries and librarians – what next? // Library Management 28, 3(2007), 112-124.
  2. Davies, Eric J. Taking a measured approach to library management: performance evidence applications and culture. // Management, marketing and promotion of library services based on statistics, analyses and evaluation. / edited by Trine Kolderup Flaten. München, Munchen : K.G. Saur, 2006, Str. 17-32.
  3. Enache, Ionel. The theoretical fundamentals of library marketing. // Philobiblon 13(2008), 477-490.
  4. Ozretić-Došen, Đ. Osnove marketinga usluga. Zagreb : Mikrorad, 2002.
  5. Russell, Susan E.; Jie Huang. Libraries’ role in equalizing access to information. // Library Management 30, 1/2(2009), 69-76.
  6. Sikavica, Pere; Bahtijarević-Šiber, Fikreta; Pološki Vokić, Nina. Suvremeni menadžment: vještine, sustavi i izazovi. Zagreb : Školska knjiga, 2008.
  7. Waller, Vivienne; Ian McShane. Analysing the challenges for large public libraries in the twenty-first century : a case study of the State Library of Victoria in Australia. // First Monday. 13, 12(2008) http://firstmonday.org/htbin/cgiwrap/bin/ojs/index.php/fm/article/viewArticle/2155/2060

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Informacijske znanosti (bibliotekarstvo), sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 2. semestar
  2. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  3. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij