Naziv
Mješovita metodologija u sociološkim istraživanjima
Organizacijska jedinica
Odsjek za sociologiju
ECTS
6
Šifra
225517
Semestri
ljetni
Satnica
Predavanja
15
Seminar
30
Metodičke vježbe
15

Cilj
Osposobiti polaznike/ice za prepoznavanje primjerenosti primjene mješovite metodologije u društvenim istraživanjima te za osmišljavanje, provedbu i interpretaciju rezultata istraživanja provedenog mješovitog metodologijom.
Sadržaj
  1. Pregled vrsta nacrta istraživanja mješovitom metodologijom s naglaskom na njihovoj primjeni u sociološkim istraživanjima društvenih pojava i procesa.
  2. Povijest i epistemologija istraživanja mješovitom metodologijom, epistemološke osnove pojedinih vrsta dizajna istraživanja i njihovih komponenti.
  3. Pregled istraživačkih tradicija koje se mogu podvesti pod „kvantitativne“ i „kvalitativne“ metode, uključujući metodu ankete, kvalitativnu i kvantitativnu analizu sadržaja, etnografiju, dubinske intervjue, polustrukturirane intervjue, fokusne grupe.
  4. Metode prikupljanja, analize, integriranja i izvještavanja podataka iz više izvora
  5. Odabir teme istraživanja i formiranje istraživačkih timova
  6. Definiranje predmeta i ciljeva istraživanja
  7. Izrada teorijsko–konceptualnog nacrta istraživanja
  8. Izrada teorijsko–konceptualnog nacrta istraživanja
  9. Izrada mjernih instrumenata i pratećih dokumenata
  10. Izrada mjernih instrumenata i pratećih dokumenata
  11. Prikupljanje podataka
  12. Prikupljanje podataka
  13. Obrada i analiza podataka
  14. Interpretacija podataka i pisanje izvještaja
  15. Prezentacija rezultata istraživanja

Ishodi učenja
  1. Identificirati epistemološke i filozofske pretpostavke kvalitativnih, kvantitativnih i mješovitih metoda i pristupa istraživanju društvenih pojava i procesa
  2. Preispitati prikladnost mješovite metodologije za odgovaranje na postavljena istraživačka pitanja
  3. Dizajnirati istraživanja mješovitom metodologijom i odabrati uzorak primjeren za specifičnu temu, svrhu i ciljeve istraživanja
  4. Integrirati i analizirati prikupljene podatke kako bi se odgovorilo na postavljeno istraživačko pitanje u istraživačkom izvještaju
  5. Prezentirati i komentirati kvalitetu nalaza dobivenih mješovitom metodologijom
Metode podučavanja
Predavanja, prezentacije primijenjenih mješovitih metoda istraživanja od strane nastavnica i gosta stručnjaka te studentska izlaganja i diskusije vezane uz odabranu temu istraživanja. Studenti će u grupnom radu osmisliti i provesti istraživanje primjenom mješovite metodologije uz mentorstvo nastavnica/ka.
Metode ocjenjivanja
Ocjena se utvrđuje na temelju: (1) usmene obrane pismenog rada (2) kvalitete zadanih zadataka. Kriteriji i način bodovanja pismenih radova i zadataka unaprijed su definirani i poznati sudionicima.

Obavezna literatura
  1. Creswell, J. W. i Clark, V. L. P. (2017). Designing and conducting mixed methods research. Sage publications.
  2. Schoonenboom, J. i Johnson, R. B. (2017). How to construct a mixed methods research design. KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 69(2), 107-131.
  3. Sekol, I. i Maurović, I. (2017). Miješanje kvantitativnog i kvalitativnog istraživačkog pristupa u društvenim znanostima - miješanje metoda ili metodologija?. Ljetopis Socijalnog Rada, 24(1): 7-32.
  4. Teddlie, C. i Tashakkori, A. (2009). Foundations of mixed methods research: Integrating quantitative and qualitative approaches in the social and behavioral sciences. Sage.
  5. Yardley, L. i Bishop, F. (2008). Mixing qualitative and quantitative methods: A pragmatic approach. The Sage handbook of qualitative research in psychology, 352-370.
Dopunska literatura
  1. Bernardi, L., Keim, S., & Von der Lippe, H. (2007). Social influences on fertility: A comparative mixed methods study in Eastern and Western Germany. Journal of mixed methods research, 1(1), 23-47.
  2. Johnson, R. B., i Onwuegbuzie, A. J. (2004). Mixed methods research: A research paradigm whose time has come. Educational researcher, 33(7), 14-26.
  3. Johnson, R. B., Onwuegbuzie, A. J., i Turner, L. A. (2007). Toward a definition of mixed methods research. Journal of mixed methods research, 1(2), 112-133.
  4. Klasnić, K., Kunac, S., i Rodik, P. (2020). Uključivanje Roma u hrvatsko društvo žene, mladi i djeca. Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske.
  5. Kunac, S., Klasnić, K., i Lalić, S. (2018). Uključivanje Roma u hrvatsko društvo: istraživanje baznih podataka. Centar za mirovne studije.
  6. Lucić, D., Vukić, J. i Marčetić, I. (2020). Uključivanje Roma u hrvatsko društvo: prostorno uređenje, stanovanje i zaštita okoliša. Zagreb: Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske.
  7. Mertens, D. M. (2007). Transformative paradigm: Mixed methods and social justice. Journal of mixed methods research, 1(3), 212-225.
  8. Onwuegbuzie, A. J., Bustamante, R. M., i Nelson, J. A. (2010). Mixed research as a tool for developing quantitative instruments. Journal of mixed methods research, 4(1), 56-78.
  9. Teddlie, C., i Yu, F. (2007). Mixed methods sampling: A typology with examples. Journal of mixed methods research, 1(1), 77-100.
  10. Ungar, M., i Liebenberg, L. (2011). Assessing resilience across cultures using mixed methods: Construction of the child and youth resilience measure. Journal of Mixed Methods Research, 5(2), 126-149.
  11. Woolley, C. M. (2009). Meeting the mixed methods challenge of integration in a sociological study of structure and agency. Journal of Mixed Methods Research, 3(1), 7-25.

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Pedagogija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 2. semestar
  2. Sociologija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  3. Sociologija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  4. Povijest, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
Fakultetska ponuda
  • Diplomski studij: Ljetni semestar