Naziv
Arhitekst u postmodernoj britanskoj književnosti
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS
6
Šifra
250716
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Osvijestiti kontinuitet razvoja britanske književnosti kroz intertekstualnost, preispisivanje i oslanjanje novijih književnih tekstova na starije kanonske tekstove
Sadržaj
  1. osnovne odrednice postmoderne književnosti (McHale, Hutcheon, Malpas)
  2. teorija metafikcije (Waugh, Hutcheon, Currie)
  3. M. Cunningham The Hours – povijesna kontekstualizacija predloška V. Woolf Mrs. Dalloway i suvremeni intertekstualni odmaci u The Hours
  4. M. Cunningham, The Hours – nastavak analize
  5. Will Self, Dorian – esteticizam i dekadencija predloška (O. Wilde, The Picture of Dorian Gray) i hiperteksta
  6. Will Self, Dorian – nastavak analize
  7. prvi kolokvij i upute za pisanje seminarskog rada
  8. Mary Shelley, Frankenstein i njegove reinskripcije
  9. Mary Shelley, Frankenstein – nastavak analize
  10. Čudovišta u romanu A. Gray, Poor Things i M. Shelley, Frankenstein
  11. A. Gray, Poor Things - čudovišnost i postmodernizam
  12. J. Winterson, Frankissstein i tko je ovdje čudovište?
  13. J. Winterson, Frankissstein - nastavak analize
  14. zaključna rasprava
  15. kolokvij

Ishodi učenja
  1. provesti samostalno istraživanje odgovarajućih književnih i društvenih pojavnosti iz područja upisanog diplomskog studija
  2. usmeno prezentirati rezultate provedenog istraživanja
  3. integrirati znanje iz područja upisanog diplomskog studija u širi filološki kontekst (spoznaje o književnosti i društveno-povijesnim obrascima Velike Britanije i kultura engleskog govornog područja znati povezati sa srodnim književnim pojavama i društveno-povijesnim okolnostima europskog kulturnog kruga)
  4. jasno komunicirati spoznaje iz područja preddiplomskog studija i područja upisanog diplomskog studija uzimajući u obzir specifičnosti komunikacijske situacije
  5. upoznavanje s nekim od starijih kanonskih književnih djela na engleskom jeziku (Mrs. Dalloway, The Picture of Dorian Gray, Frankenstein)
Metode podučavanja
predavanje, seminar, diskusije, kraći pisani zadaci, grupni rad na satu, seminarski rad uz mentorstvo nastavnika
Metode ocjenjivanja
Ispunjavanje elemenata kontinuirane provjere znanja, koji se sastoje od redovitog pohađanje nastave (maks. 4 izostanka), pripreme za nastavu, sudjelovanja na nastavi, pisanje kraćih zadaća; polaganja teorijskog kolokvija i pravovremene predaje seminarskog rada. Kolokvij čini 35 %, seminarski rad 40%, a ostali elementi kontinuirane provjere znanja 25% ocjene. Za prolaznu ocjenu nužno je ispuniti sve elemente kontinuirane provjere znanja.

Obavezna literatura
  1. B. McHale, Postmodernist Fiction, London & New York: Routledge: 1987
  2. M. Currie, Metafiction, Routledge, 1995
  3. Simon Malpas, The Postmodern, Routledge (the new critical idiom) 2005
  4. Gérard Genette, The Architext: An Introduction, Regents of University of California, 1992
  5. M. Cunningham, The Hours
  6. W. Self, Dorian: an imitation
  7. A. Gray, Poor Things
  8. J. Winterson, Frankissstein
Dopunska literatura
  1. kritički članci o romanima

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Anglistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  2. Anglistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  3. Anglistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  4. Anglistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij