Naziv
Jezični poremećaji
Organizacijska jedinica
Odsjek za lingvistiku
ECTS
5
Šifra
117626
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Po završetku kolegija (Jezični poremećaji) student će moći:razlikovati osnovne karakteristike jezičnih poremećaja, usporediti različite metodološke pristupe u istraživanjima, kritički valorizirati znanstvenu literaturu te stručno argumentirati u akademskim i popularnim raspravama o tematici jezičnih poremećaja.
Sadržaj
  1. Uvodni sat
  2. Metode psiholingvističkih istraživanja
  3. Jezik i mozak
  4. Afazija
  5. Dementnost
  6. Prvi kolokvij
  7. Uloga frontalnog i temporalnog režnja
  8. Disleksija i disgrafija
  9. Drugi kolokvij
  10. Psihoze (shizofrenia)
  11. Psiholingvistička istraživanja shizofrenije
  12. Autizam
  13. Aspergerov sindrom
  14. Zaključno predavanje
  15. Treći kolokvij

Ishodi učenja
  1. nabrojiti jezične poremećaje
  2. opisati temeljne karakteristike jezičnih poremećaja
  3. usporediti razlike i sličnosti pojedinih jezičnih poremećaja
  4. procijeniti znanstvenu i stručnu literaturu o jezičnim poremećajima na hrvatskom i engleskom jezika
  5. primijeniti lingvističke metode i teorije o jezičnim poremećajima u suradnji sa srodnim strukama koje se bave istom tematikom
  6. stručno argumentirati u akademskim i popularnim raspravama o tematici jezičnih poremećaja
  7. procijeniti primjerenost provedbe istraživanja, sociolingvističkih i psiholingvističkih, u skladu s etičkim, profesionalnim i društvenim odgovornostima
  8. oblikovati i provesti empirijske studije kvalitativnog i kvantitativnog tipa za potrebe interpretacije i kvantifikacije činjenica u odnosu između jezika i društva, uma, djelovanja te podučavanja, jezika i diskurzivnih praksi te jezika i etičnosti
  9. obrazložiti odnos jezika, mozga i psihe; psihološke i socijalne aspekte razvoja i učenja jezika, jezične poremećaje (afazija i disleksija) te odraz u demencijama, autizmu i psihozama. Obrazložiti relevantnost za jezičnu sposobnost i rehabilitaciju
  10. primijeniti metode istraživanja primijenjene lingvistike u interdisciplinarnom kontekstu lingvistike, psihologije, psihijatrije, sociologije, pedagogije, neuroznanosti i filozofije
Metode podučavanja
Predavanja i seminari
Metode ocjenjivanja
3 pisana kolokvija na temelju zadane literature i prezentacija s nastave, seminarski zadatak, prisustvovanje nastavi.

Obavezna literatura
  1. Garman, Michael, 1990: Psycholinguistics, Cambridge: CUP.
  2. Ingram, John C. L., 2007: Neurolinguistics: an Introduction to Spoken Language Processing and its Disorders, Cambridge: CUP.
  3. Whitaker, Harry A, 2010: Concise Encyclopedia of Brain and Language, Oxford: Elsevier.
Dopunska literatura
  1. Stimmer, Brigitte & Whiteker Harry A. (eds), 2008: Handbook of Neuroscience of language, Oxford: Elsevier.

Obavezan predmet na studijima
Stari studiji
  1. Lingvistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Pedagogija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 1., 3. semestar
  2. Švedski jezik i kultura, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  3. Povijest, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
Fakultetska ponuda
  • Diplomski studij: Zimski semestar