Naziv
Muzejska edukacija
Organizacijska jedinica
Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
ECTS bodovi
3
Šifra
124345
Semestri izvođenja
ljetni
Jezik izvođenja
hrvatski
Satnica
Predavanja
15
Seminar
15

Cilj
Upoznavanje studenata s višestrukim teorijskim okvirima muzejske edukacije; upoznavanje i osposobljavanje studenata za primjenjivanje teorijskog znanja o muzejskoj edukaciji u praksi kroz opise, analizu i diskusiju o primjerima iz muzeja te izradu novih edukacijskih programa ili adaptacija postojećih muzejskih sadržaja
Sadržaj
  1. Uvodno predavanje, važnost edukacije u muzeju kao kulturnoj instituciji, profesija muzejskog pedagoga u HR i izvan nje
  2. Muzejska edukacija u suvremenom svijetu, post-moderni društveni diskursi i edukacija
  3. Teorije učenja i podučavanja, edukacija i teorije razvoja; formalno, neformalno i informalno učenje
  4. Podučavanje temeljeno na muzejskom predmetu, modeli muzejske edukacije (transmisijski i konstuktivistički model)
  5. Edukacijski oblici za različite vrste posjetitelja – individualni i grupni, djeca, tinejdžeri, odrasli, osobe s invaliditetom
  6. Mediji i oblici komunikacije u muzeju
  7. Konteksti muzejskog iskustva – komunikacija i edukacija na izložbi
  8. Edukacija kroz radionicu (strukturirani i nestrukturirani edukacijski programi)
  9. Oblikovanje edukacijskih materijala – priprema za studenski individualni projekt
  10. Muzeji i škole – muzejski programi za škole, partnerstva škole muzeja, priprema nastavnika za posjet školske grupe muzeju
  11. Muzejska edukacija izvan muzeja, “outreach” programi, muzejska publikacija kao edukacijsko pomagalo
  12. Tehnologija i muzejska edukacija na web-u
  13. Prezentacija studentskih projekata i evaluacija rada na predmetu
  14. Prezentacija studentskih projekata i evaluacija rada na predmetu
  15. Zaključno predavanje i evaluacija

Ishodi učenja
  1. Razumjeti uvjete, društvenih i profesionalnih, koji kontekstualiziraju edukaciju u muzejima
  2. Objasniti terminologiju i definicije iz polja muzejske edukacije
  3. Primijeniti teorije učenja na konkretne primjere u muzeju
  4. Analizirati različite muzejsko-edukacijske programe za različite skupine posjetitelja
  5. Izraditi edukacijske resurse za muzejske programe (prilagodba postojećih ili izrada novih)
Metode podučavanja
Predavanje, seminarski radovi, diskusija
Metode ocjenjivanja
Seminarski radovi i pismeni ispit

Obavezna literatura
  1. Eilean Hooper Greenhill. 1999. Education, communication, interpretation: towards a critical pedagogy in museums. U: The Educational Role of the Museum, E.Hooper Greenhill (ur.), 3 - 27. London: New York: Routledge
  2. Eilean Hooper Greenhill. 1999. Communication in theory and practice. U: The Educational Role of the Museum, E.Hooper Greenhill (ur.), 28-43. London: New York: Routledge
  3. John H. Falk, Lynn D. Dierking i Marianna Adams. 2006. Living in a Learning Society: Museums and Free-choice Learning. U: A Companion to Museum Studies, Sharon Macdonald (ur), 323 -339. Blackwell Publishing Ltd
  4. Milutinović, Jovana. 2003. Humanistički pristup vaspitno obrazovnoj ulozi muzeja, Novi Sad: Vršac:Savez pedagoških društava Vojvodine, Viša škola za vaspitače, 111 – 133
  5. EunJung Chang. 2006. Interactive Experience and Contextual Learning in Museums. Studies in Art Education. A Journal of Issues and Resarch, 47,2, 170-186
  6. C. Olivia Frost. 2002. When the Object is Digital: Properties of Digital Surrogate Objects and Implications for Learning. U:Perspectives on Object-Centered Learning in Museums, Scott G. Paris (ur.), 79-94. Mahwah: New Jersey: London: Lawrence Erlraum Associates, Publishers
  7. Tim Caulton. 2006. Hands-on Exhibitions. Managing interactive museums and science centres. London: New York: Routledge, 17 – 36
  8. Marianna Adams, Jessica Luke i Theano Moussouri. 2004. Interactivity: Moving Beyond Terminology. Curator 47,2, 155 – 169
Dopunska literatura
  1. John H. Falk, Lynn D. Dierking. 1992. The museum experience. Washington, D.C.: Whalesback Books,
  2. Lisa C. Roberts.1997. From knowledge to narrative: educators and the changing museum, Washington: London: Smithsonian Institution Press
  3. Informatica Museologica – Edukacija u muzejima, 28. (1/4) 1997, Zagreb: Muzejski dokumentacijski centar
  4. Skup muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem, Zagreb : Hrvatsko muzejsko društvo, 2002, 2006, 2008

Izborni predmet na studijima
  1. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  2. Arheologija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  3. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  4. Arheologija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij