Naziv
Filozofija odgoja - opći predmet
Organizacijska jedinica
Centar za obrazovanje nastavnika
ECTS
4
Šifra
198896
Semestri
zimski
Satnica
Predavanja
30

Cilj
Opisati i interpretirati ključne pojmove i teme filozofije odgoja, potaknuti kritički način mišljenja i analizu zatečenoga stanja u odgojnim i obrazovnim sustavima, poticanje znatiželje, razumijevanje temeljnih pojmova vezanih uz moral i etiku, razumijevanje utjecajnih filozofskih teorija odgoja.
Sadržaj
  1. Uvodni susret i dogovor oko rada u kolegiju
  2. Uvod u filozofiju odgoja
  3. Nagovor na filozofiju
  4. Uvod u etiku; osnovni etički pojmovi i pravci
  5. Sofisti, Sokrat, kritičko mišljenje
  6. Kritičko mišljenje; kritička pedagogija
  7. Teorije kurikuluma, skriveni kurikulum
  8. Platonova koncepcija odgoja
  9. Rousseuova filozofija odgoja (I)
  10. Rousseauova filozofija odgoja (II)
  11. Kriza obrazovanja; humanistički obrazovni ideali
  12. Autoritet i disciplina
  13. Emocije i odgoj
  14. Suvremene tendencije u filozofiji odgoja
  15. Završna rasprava

Ishodi učenja
  1. Opisati i interpretirati ključne pojmove filozofije odgoja.
  2. Opisati i interpretirati strukturu i ciljeve sokratskog dijaloga.
  3. Opisati i primijeniti osnovne principe kritičkoga mišljenja.
  4. Opisati i usporediti temeljne etičke pravce.
  5. Opisati, usporediti i intepretirati ključne teorije u filozofiji odgoja.
  6. Na osnovnoj razini analizirati povezanost emocija i odgoja.
  7. Analizirati pojmove autoriteta i discipline.
Metode podučavanja
Predavanja, rasprave, individualni zadaci
Metode ocjenjivanja
Sudjelovanja u nastavi, ispit

Obavezna literatura
  1. Canivez, P. (1999), Odgojiti građanina? (Zagreb: Durieux): pogl. 2 (str. 33-53), pogl. 4 (str. 79-105), pogl. 6.1. (str. 132-145).
  2. Liessmann, Konrad Paul (2008), Teorija neobrazovanosti. Zablude društva znanja (Zagreb: Jesenski i Turk), pogl. 3.
  3. Nussbaum, Martha (2012), Ne profitu: zašto demokracija treba humanistiku (Zagreb: Zagrebački holding, Podružnica AGM): pogl. 3 i 4 (str. 45-101), pogl. 6 (str. 119-147).
  4. Klooster, D. (2002), "Što je kritičko mišljenje?", Metodički ogledi 9, str. 87-95.
  5. Giroux, Henry A. (1985), Teachers as Transformative Intellectuals, Social Education, v49, n5, str. 376-379.
Dopunska literatura

Izborni predmet na studijima
Stari studiji
  1. Pedagogija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 1., 3. semestar
  2. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  3. Kroatistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  4. Povijest, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  5. Talijanistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  6. Fonetika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  7. Informacijske znanosti, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  8. Anglistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  9. Češki jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  10. Francuski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  11. Germanistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  12. Kroatistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  13. Povijest umjetnosti, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  14. Slovački jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  15. Sociologija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  16. Španjolski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  17. Talijanistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  18. Povijest, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  19. Filozofija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  20. Grčki jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  21. Latinski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  22. Ruski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
  23. Ukrajinski jezik i književnost, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
Fakultetska ponuda
  • Diplomski studij: Zimski semestar